مدیرکل صدا و سیما گیلان در نشست خبری چهلمین سالگرد انقلاب:

برگزاری جشنواره تولیدات رسانه ای دستاوردهای انقلاب/ ادارات فقط به بنر زدن اکتفا نکنند

مدیرکل صدا و سیما گیلان با بیان اینکه ریشه های انقلاب و بازخوانی انقلاب اسلامی باید برای نسل جوان ما تببین شود، گفت: یک زمانی انقلاب را در خیابان های خودمان فریاد می زدیم اما الان آرمان های انقلاب در کشورهای دیگر مطالبه می شود.

برگزاری جشنواره تولیدات رسانه ای دستاوردهای انقلاب/ ادارات فقط به بنر زدن اکتفا نکنند

به گزارش خبرنگار ۸دی، حسن ظهیری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با مدیران روابط عمومی ادارات و اصحاب رسانه که با عنوان “تبیین برنامه های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی” در سالن اجتماعات کارگاه هنر سروش برگزار شد، اظهار کرد: رویداد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نباید در یک تیتر خلاصه شود.

وی ادامه داد: امیدوارم رسانه ها با هم افزایی بیشتر در هر چه با شکوه برگزار شدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی کمک کنند تا عنوان “افتخار به گذشته و امید به آینده” به خوبی در مخاطبان ما تبیین شود.

مدیرکل صدا و سیمای گیلان، گفت: شاید این اشتباه در اذهان به وجود بیاید که در دهه فجر باید به این موارد پرداخته شود اما باید بگویم ما در این حدفاصل دوره های تبیینی و تشریحی را دنبال می کنیم و کل مطلب را در همان دهه فجر که دوره تهیجی هست دنبال می کنیم.

ظهیری با بیان اینکه الان اگر بخواهیم از گذشته صحبت کنیم باید به موارد تاریخی استناد کنیم، گفت: در دوران پهلوی این همه مردم ما اذیت شدند اما در برخی رسانه های معاند از آن دوران به عنوان دورانی پر افتخار یاد می کنند چرا؟! چون جوانان ما از آن دوران خبر ندارند.

وی با تأکید بر اینکه ریشه های انقلاب و بازخوانی انقلاب اسلامی باید برای نسل جوان ما تببین شود، بیان کرد: در آن دوران در کمال ذلت، در اوج فاصله های طبقاتی و اجتماعی به سر می بردیم و در حوزه های اقتصادی و فرهنگی ضربه می خوردیم و تمام این ها تجمیع شد تا آن انقلاب نور رخ داد.

مدیرول صدا و سیمای گیلان، گفت: به بازخوانی انقلاب نیاز داریم اینکه چرا انقلاب کردید؟! چه مشکلاتی وجود داشت؟! این ها را باید از نسل قدیم پرسید و ترویج داد.

وی با بیان اینکه قیاس مع الفارق نباید داشته باشیم مثلا بگوییم اینقدر راه درست کردیم؟ اینقدر دانشگاه داشتیم؟ قیاس هایمان باید قیاس درستی باشد مثلا در نانو تکنولوژی جز کشورهای برتر هستیم در حوزه امنیت، در حوزه دفاعی قدرت برتر کشور معرفی شود.

 

** جنگ نظامی با ایران برای دشمن مقرون به صرفه نیست

ظهیری با اشاره به قدرت بالای دفاعی ایران، گفت: شک نکنید اگر برای غرب جنگ با ایران مقرون به صرفه بود حتما این کار را می کرد.

مدیرکل صدا و سیمای گیلان با بیان اینکه در بحث آینده انقلاب دچار چالش ها و امیدهایی هستیم، گفت: چالش های ما درونی است و امیدهایمان هم موفقیت هایی است که کسب کردیم.

 

** در حال حاضر آرمان های انقلاب در کشورهای دیگر مطالبه می شود

وی با بیان اینکه مشکلات انقلاب از درون کشور ناشی می شود، گفت: یک زمانی انقلاب را در خیابان های خودمان فریاد می زدیم اما الان آرمان های انقلاب در کشورهای دیگر مطالبه می شود و مردم جهان به این آرمان ها دل بسته اند.

وی با بیان اینکه پای آرمان ها ماندن بها می خواهد، افزود: موارد ارایه شده باید مستند و قابل قبول باشد.

مدیرکل صداوسیمای گیلان با بیان اینکه امنیت پایدار، خودباوری، پیشرفت و… جز سر فصل هایی است که باید برای مردم تبیین شود، گفت: در برنامه هایی در نظر گرفته شده است که چهره های انقلاب را بشناسانیم، این موارد فارغ از هرگونه خط کشی است و هدف این است که تمام کسانی که برای انقلاب زحمت کشیده اند با تفکرات متفاوت و آرمان های مشترک را معرفی کنیم.

وی افزود: در حال حاضر از استانداران مختلف گیلان مصاحبه هایی پیرامون اتفاقات و وقایع آن سال ها انجام شده است.

ظهیری با تأکید بر بیان دستاوردهای انقلاب از جمله رویش ها و ریزش ها برای مردم، گفت: رمز ماندگاری انقلاب را باید بیان کنیم همچنین این برنامه ها با فضای شادی و نشاط باید همراه باشد.

وی ادامه داد: برای مردم آن طرف فشارها و هجمه هایی ایجاد می کنند که جز افسردگی چیزی به ارمغان نمی آورند پس در مقابل آن برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای مردم باید با شادی و نشاط بیان شود

 

** ایران را به مثابه یک کارگاه توسعه و سازندگی بیان کنیم

وی با تأکید بر اینکه ایران را به مثابه یک کارگاه توسعه و سازندگی بیان کنیم، گفت: قبل از انقلاب یک سد با توان خودمون ساخته نشده بود اما الان تمام سدها با توان داخلی ساخته می شود.

مدیرکل صدا و سیمای گیلان افرود: زیر دریایی ها و موشک های قدرتمند با تکیه بر توان داخلی ساخته شده است و نباید از معرفی این ها غفلت شود.

 

** وقتی رسانه متکثر شد باید سواد رسانه هم داشته باشیم

وی با بیان اینکه وقتی رسانه متکثر شد باید سواد رسانه هم داشته باشیم، گفت: الان گروه های مرجع  عوض شده است، شخصی ورزشکار ملی است بازیگر است جای خود، ولی گروه های مرجع نباید عوض شود، چرا جامعه مخاطب ما باید دچار تشویش شود.

 

** کانال های معاند نظام یک نفر نیستند بلکه یک جریان اند

وی ادامه داد: قبلا اعلام کردم که فلان کانال معاند یک نفر نیست بلکه یک جریان است و تغذیه می شود تا به نظام ضربه بزند.

مدیرکل صدا و سیمای گیلان با بیان اینکه الان کسی که موبایل دارد و ذوقی دارد می تواند تولید کننده باشد، افزود: ان شالله در حوزه های مختلف از تمام توان استفاده کنیم.

 

** برگزاری جشنواره معرفی تولیدات رسانه ای در خصوص دستاوردهای انقلاب

وی به برگزاری جشنواره ای در رابطه با تولیدات رسانه ای در این بخش اشاره کرد و گفت:  از تلاش رسانه هایی که در رابطه با موضوع دستاوردهای انقلاب تولیداتی دارند با جوایز ارزنده تقدیر می شود.

ظهیری به برنامه های مختلف در این رابطه اشاره کرد و گفت: در ویژه برنامه چهل ستون، چهل مسجد و پایگاهی که در سال های انقلاب محل تجمع اتقلابیون بوده معرفی می شود.

وی تولید نماهنگ های گیلکی و فارسی، معرفی مشاهیر گیلان، کارآفرینان برتر، تولید ۱۰ برنامه ترکیبی ۲۵ دقیقه از مبارزان دوران انقلاب و معرفی شهدای ترور را نیز از دیگر برنامه های صدا و سیمای گیلان در این راستا عنوان کرد.

مدیرکل صدا و سیمای گیلان با بیان اینکه امیدوارم رسانه ها در این راستا با ما هم افزایی داشته باشند، گفت: گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تکلیف ملی است و فقط بر عهده صدا و سیما و اصحاب رسانه نیست.

** ادارات فقط به بنر زدن اکتفا نکنند

وی افزود: اینطور نشود که به موضوعات پرداخته نشود و دهه فجر هم بیاید یک بنر بزنیم بگوییم این هم کار ما بلکه تمام ادارات باید عنایت ویژه داشته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه