جمعی از اساتید دانشگاه گیلان با آیت الله رودباری دیدار کردند + تصاویر

به همت دفتر نهاد رهبری دانشگاه گیلان در سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم جمعی از اساتید دانشگاه گیلان با حضرت آیت الله رودباری دیدار نمودند.

جمعی از اساتید دانشگاه گیلان با آیت الله رودباری دیدار کردند + تصاویر

به گزارش ۸دی نیوز، به همت دفتر نهاد رهبری دانشگاه گیلان در سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم جمعی از اساتید دانشگاه گیلان با حضرت آیت الله رودباری دیدار نمودند.

آیت الله رودباری ضمن تشکر از حضور اساتید در منزل ایشان سالروز شهید مطهری را گرامی خواندند و در خصوص جایگاه علمی وی گفت: شهید مطهری با احراز درجه اجتهاد وارد تهران شد ، او در ابعاد مختلف حرف اسلام را به گوش مردم رساند.

استاد حوزه افزود؛ از دیگر ویژگی شهید مطهری این بود وقتی می خواست نظرات فلاسفه غرب را نقد کند ابتدا حرف آن ها را به خوبی بیان می نمود سپس به نقد آن می پرداخت.

حضرت آیت الله رودباری اظهار داشت: ویژگی دیگر شهید مطهری که بسیار من را متاثر کرد این است که ایشان در کتاب علل مادی گری خود می نویسد: از ۱۳ سالگی دغدغه من مسائل مربوط به خدا بوده است و این مساله من را ناراحت می کرده و در شک بودم و هر چه بیشتر تحصیل می کردم دغدغه من بیشتر می شد و آنقدر ناراحت بودم که میل داشتم تنها باشم و خودم باشم و اندیشیدن. درس های که می خواندم من را آرام نمی کرد، آن ها را فر می گرفتم تا بتوانم نظرات و حرف های فلاسفه بزرگ غرب را بررسی کنم. این همان مصداق فرموده امیرالمومنین(ع) است که فرمودند عقل مسموع چنانچه با عقل مطبوع همراه نباشد فایده ای ندارد.

وی افزود: عقل مسموع همانی است که ما در مدرسه و دانشگاه می آموزیم اما عقل مطبوع از تعقل و فهم و تفکر انسان نشأت گرفته است. بنابراین خوب است ما در هنگام درس دادن سعی نکنیم فقط به دانشجویان تعلیم بدهیم بلکه ببینم آنها چه می گویند.

آیت الله رودباری در ادامه به ضربه سنگینی که با شهادت شهید مطهری به اسلام وارد شد اشاره نمود و گفت: قطعا با شهادت هر مجاهد و رزمنده اسلام متضرر خواهد شد اما شهادت شهدای علمی مانند شهید صدر و شهید مطهری ضررش دو چندان خواهد بود.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه گیلان و رضی رئیس دانشگاه ضمن گرامیداشت سالروز شهید مطهری و روز معلم پیرامون مسائل دانشگاه گزارشی را ارائه نمودند.

DSC01214 DSC06215 DSC06225 DSC06230

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه