سخنگوی وزارت خارجه: تشکیل «گروه اقدام ایران» یادآور کودتای ۲۸ مرداد است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد که تشکیل «گروه اقدام ایران» در دولت آمریکا در ادامه سیاست‌های خصمانه دیرپای ایالات متحده است.

سخنگوی وزارت خارجه: تشکیل «گروه اقدام ایران» یادآور کودتای ۲۸ مرداد است

به گزارش ۸دی، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در ابتدای نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به فرا رسیدن عید سعید قربان، این عید را پیاپیش تبریک و تهنیت گفت. قاسمی همچنین فرا رسیدن هفته دولت را که در پیش است، تبریک گفت.

سفارت‌خانه‌های خارجی باید حرمت شهروندان ایرانی را حفظ کنند

بهرام قاسمی در خصوص شکایت از نحوه برخورد کارکنان سفارتخانه‌ها در صدور روادید برای مراجعه کنندگان گفت: سفارتخانه‌های خارجی در تهران موظف هستند که حقوق شهروندان ایرانی را با دقت رعایت کنند و خدمات لازم را ارائه کنند. خبرهایی را من دیروز دریافت کردم و در حال بررسی هستیم. بعد از بررسی‌ها می‌توانم اظهار نظر کنم. توصیه ما سفارتخانه‌های خارجی در تهران حفظ حرمت شهروندان ایرانی است. امیدوارم وضعیت بتواند در مسیر برخورد بهتر و شایسته‌تر با هموطنان ما بهتر شود.

قاسمی در خصوص ادعای بولتون در زمینه دخالت ایران در انتخاب امریکا گفت: کافر همه را به کیش خود پندارد.‎‎

تیم مذاکره‌کننده رهنمودهای رهبری را انجام داده است

وی در خصوص اظهارات مقام معظم رهبری در زمینه مذاکرات و تیم مذاکره کننده گفت: من سعی می‌کنم در زمینه فرمایشات مقام معظم رهبری ورود نکنم. تیم مذاکره کننده رهنمودها را انجام دادند. مرجع نظارتی هم بر مذاکرات اشراف داشته است. فرمایشان ایشان دقیق و متین است.

بین طرف ایرانی و عراقی در خصوص آتش‌سوزی در هورالعظیم تماس‌هایی در جریان است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص نقل قول از عیسی کلانتری [رئیس سازمان حفاظت محیط زیست] مبنی بر اینکه آتش سوزی عمدی و واکنش دولت عراق گفت: فکر می‌کنم این بحث فنی است و بهتر است که از سازمان محیط زیست پیگیری شود. تماس‌هایی بین دو وزارت خارجه در جریان بوده است.‎

تشکیل «گروه اقدام ایران» در دولت آمریکا یادآور کودتای ۲۸ مرداد است

قاسمی در خصوص تشکیل گروه اقدام ایران و اینکه آیا وزارت خارجه می‌خواهد گروه اقدام آمریکا تشکیل دهد، گفت: این رفتار و اقدامات یا تبلیغات در ادامه سیاست‌های خصمانه دیرپای آمریکاست و جدید نیست و وجود داشته است. بیشتر از جنبه جنگ روانی و جنگ اقتصادی است که باید از این منظر به آن توجه کرد. رفتاری مغایر با همه موازین شناخته شده بین‌المللی است. این کار مثل گذشته راه به جایی نخواهد برد و با مقاومت ملت ایران و راهکارهایی که وجود دارد خنثی خواهد شد. این بیشتر بازی و جنگ روانی است که تیم جنگ‌طلب هیئت حاکمه امریکا انجام می‌دهد، به ویژه در زمانی که ما مصادف هستیم با کودتای ۲۸ مرداد و این اقدام یادآور آن کودتاست.

تعطیلات تابستانی اروپا، کار در خصوص بسته اقتصادی اتحادیه اروپا را کند کرده است

وی در خصوص بسته اروپایی برای برجام گفت: من فکر می‌کنم انچه که ما به آن اتکا داریم توان ملی و ظرفیتهای اقتصادی خود ایران است و بعد به همکاری‌های بیرونی و خارجی توجه داشته‌ایم. در همکاری‌های ما و اروپا مواضع اتحادیه اروپا روشن است. هم اتحادیه اروپا، هم چین و هم روسیه به عنوان اعضای برجام در خصوص آنچه که مصطلح به بسته اقتصادی شده، ما شاهد پیشرفتهایی هستیم. گام‌های بیشتری برداشته شده امروز. متاسفانه به دلیل تعطیلات ماه اگوست و وضعیت اروپا با کندی‌هایی مواجه بوده‌ایم و از روند کار رضایت کامل را نداریم و مصرانه خواستار این هستیم که این کشورها با جدیت بیشتر و سرعت عمل لازم تلاش خود را ادامه دهند. در این مسیر مشکلی نداریم. در کلیات گفته و پیشنهادهای ارائه شده مثبت تلقی می‌شود و مکانیزم‌ها در بخش[هایی] روشن است و در بخش‌هایی روشن نیست و ابهام‌هایی می‌تواند وجود داشته باشد و این مورد رضایت ایران نیست. ما سعی می‌کنیم به سهم خود تلاش‌های لازم را داشته باشیم تا اراده اروپا در عرصه عمل بهتر جلو رود. امیدوارم در وضعیت جدید و اتمام تعطیلات ما جهش و گام بلنتری را داشته باشیم و کار را ادامه دهیم.‎

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه