به مدت ۴ شب؛

نمایش کمدی «روبینسون و کروزو» در رشت به روی صحنه رفت

نمایش کمدی «روبینسون و کروزو» به کارگردانی «علیرضا کوشک جلالی» از امروز یکشنبه به مدت چهار شب در تماشاخانه هامون رشت به روی صحنه رفت.

نمایش کمدی «روبینسون و کروزو» در رشت به روی صحنه رفت

به گزارشهشت دی،نمایش کمدی «روبینسون و کروزو» با ترجمه، کارگردانی و دراماتورژی «علیرضا کوشک جلالی» از غروب امروز (یکشنبه) به مدت چهار شب در تماشاخانه هامون شهر رشت به روی صحنه رفت.

این نمایش کمدی بر اساس نوشته «نینا دینترونا جیاکومو راویچو» بازنویسی شده است.

عامر عظیمی و مجتبی علیپور بازیگران این نمایش کمدی هستند.

نمایش رابینسون و کروزو، روایتگر دو خلبان از دو ملیت و دو زبان مختلف است که جنگی بی‌رحم، آنها را رو در روی یکدیگر قرار داده است. این دو خلبان پس از سقوط هواپیمایشان، از روی اجبار به جزیره کوچکی پناه آورده‌ و حال و روزشان بی‌شباهت به رابینسون کروزوئه معروف نیست.

یکی از خلبان ها گیلگ‌زبان است و با خلبان دیگر که گرجی است، به لحاظ زبانی نمی تواند ارتباط برقرار کند. شیوه های برقراری ارتباط این دو و کاربرد اصطلاحات و مثل های گیلکی در خلال این نمایش، بر کمدی بودن این نمایش تاثیر بیشتری دارد و برای مخاطب گیلانی به شدت مفرح و لذت‌بخش خواهد بود.

در پایان نمایش دو دشمن، بدل به دو دوست شده و محور الفت آنها، موسیقی و هنر است. حالا مفهوم خانواده، وطن و دوست برای آن دو مفهوم جدیدی می یابد به نحوی که جدایی دو نفر که دشمن بودند را از یکدیگر سخت می کند.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه