رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان‌:

صنایع «صادرات‌محور» در گیلان حمایت می‌شوند

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان گفت‌:‌ یکی از اهداف این سازمان، حمایت از صنایع مبتنی بر علوم دانش‌بنیان و تکنولوژی‌های جدید با رویکرد صادرات محوری است.

صنایع «صادرات‌محور» در گیلان حمایت می‌شوند

به گزارش ۸دی، فرهاد دلق‌پوش اظهار داشت: سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان با رویکرد صادرات‌محوری از استقرار و ایجاد صنایع و واحدهای تولیدی در این استان که مبتنی بر علوم دانش‌بنیان و تکنولوژی‌های نوین دنیا هستند حمایت می‌کند.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان‌ با تأکید بر حمایت جدی این سازمان از واحدها و صنایع صادرات‌محور ابراز داشت:‌ استفاده از تکنولوژی‌های برتر و نوین مبتنی بر دانش روز دنیا در تولید انواع محصولات و افزایش سهم صادراتی از رویکردهای راهبردی این سازمان است.

دلق‌پوش از استقرار بخش تحقیق و توسعه در واحدهای تولیدی و صنعتی استان گیلان خبر داد و بیان داشت:‌ در حال حاضر این بخش تحقیقاتی در ۸۴ واحد تولیدی و صنعتی گیلان با هدف به روز کردن فرآیند‌ها و استفاده مؤثر از تکنولوژی‌های نوین مستقر شده است.

وی با اشاره به این نکته که هم‌اکنون تولیدات بسیاری از واحدهای تولیدی صنعتی گیلان در حد استاندارد‌های بین‌المللی است افزود:‌ تولید محصولاتی نظیر الیاف کربن،‌ قوطی‌های نوشابه و یا تولید داروهای ضدسرطان توسط یکی از شرکت‌های مطرح از جمله این موارد هستند.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان به انواع مشکلات و موانع تولید نیز اشاره کرد و بیان داشت:‌ برای برطرف کردن موانع ملی باید سیاست‌های پولی و مالی تسهیل شوند علاوه بر این حمایت نظام بانکی،‌ تأمین ارز،‌ منابع و مواد اولیه باید در دستور کار متولیان قرار گیرد.

دلق‌پوش برطرف کردن موانع تولید در سطح کلان را بدون دخالت دولت غیرممکن دانست و خاطرنشان کرد:‌ تسهیل در روند ثبت سفارش کالاها،‌ تخصیص ارز مورد نیاز و یا تشریفات گمرکی از جمله اموری هستند که بدون دخالت و حمایت‌های راهبردی دولت قابل حل و فصل نیست.

وی در پاسخ به این سوال که استقرار چند درصد از صنایع گیلان متناسب با داشته‌ها و ظرفیت‌های این استان انجام شده است تصریح کرد:‌ طبق آخرین آمارها تنها ۳۰ درصد از صنایع موجود در گیلان نیازها و مواد اولیه خطوط تولیدی خود را از داخل استان تأمین می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان با بیان این نکته که این سازمان حمایت از صنایع سازگار با داشته‌های استان را در دستور کار دارد گفت:‌ رویکرد این سازمان جهت استقرار صنایع حمایت از واحدهایی است که بیشترین سهم مواد اولیه آن‌ها در داخل گیلان تأمین می‌شود.

دلق‌پوش ایجاد واحدهای تولیدی در حوزه مواد غذایی و‌ صنایع بسته‌بندی با محوریت محصولات کشاورزی در گیلان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد:‌ باید تلاش کنیم تا محصولات کشاورزی گیلان با ایجاد صنایع تبدیلی به شکلی کاملاً صنعتی وارد بازارهای مصرف شود.

وی انجام آمایش‌های دقیق بر اساس ظرفیت‌ها و قابلیت‌های هر منطقه را قبل از استقرار صنایع ضروری خواند و اظهار داشت:‌ برای این منظور یک سند راهبردی موسوم به توسعه صنعت، معدن و تجار‌ت تدوین شده است تا ‌واحدهای تولیدی بر اساس توانمندی‌های هر منطقه ایجاد شوند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه