دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: وزرا از پاسخ به نمایندگان مردم طفره می‌روند

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت:‌ بسیاری از وزاری دولت از پاسخگویی به سئوالات بی‌شمار نمایندگان مجلس در مورد نحوه عملکردشان فرار می‌کنند.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: وزرا از پاسخ به نمایندگان مردم طفره می‌روند

به گزارش ۸دی، ولی داداشی اظهار کرد:‌ بسیاری از وزرای دولت به هیچ عنوان خود را در مقابل مردم و مجلس پاسخگو نمی‌بینند به طوری که ضمن بی‌جواب گذاشتن بسیاری از سئوالات نمایندگان بعضاً از پاسخگویی به آنان نیز فرار می‌کنند.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در مورد انتشار اخباری از مجلس مبنی بر عزم نمایندگان برای استیضاح وزرای اقتصادی دولت عنوان کرد:‌ پاسخگو نبودن بسیاری از وزرای دولت و عملکرد ضعیفشان موجب مطرح شدن مسائلی از قبیل استیضاح و یا سئوال از آنان در مجلس شده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس با اشاره به اینکه مجلس تاکنون مکاتبات زیاد و بی‌نتیجه‌ای با بسیاری از وزرا دا‌شته است ابراز کرد:‌ نمایندگان مجلس برای دفاع از حقوق مردم و در راستای انجام وظیفه نظارتی خود مطالبه‌گری‌های جدی از عملکرد بسیاری از وزارتخانه‌ها دارند.

وی اعمال نقش نظارتی مجلس را از حقوق اصلی مردم اعلام کرد و بیان کرد:‌ در ماه‌های اخیر اتفاقات بسیار زیادی در کشور به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی که مشکلات عدیده‌ای را برای مردم ایجاد کرد رخ داد اما مسئولان و وزرا به جای شفاف‌سازی از پاسخگویی فرار می‌کنند.

داداشی با تأکید بر اینکه وزرا باید رویه فعلی خود را در مورد نحوه تعامل با مجلس تغییر دهند عنوان کرد:‌ امیدواریم دولت در مورد وزراتخانه‌هایی که تاکنون همکاری و ارتباط دو سویه لازم را با مجلس نداشته‌‌اند اقدامی انجام داده تا آنان در مسیر تعامل بیشتر با نمایندگان گام بردارند.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعمال نظارت از سوی ‌نمایندگان بر عملکرد مسئولان را ضامن احقاق حقوق مردم دانست و تصریح کرد:‌ اگر این نقش به خوبی در مسیر خود محقق شود مجلس نیز برای اجرای قانون و تدوین برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای کشور عملکرد بهتری خواهد داشت.

نماینده مردم آستارا در مجلس ادامه کوتاهی‌های انجام شده توسط وزرای اقتصادی دولت را غیرقابل پذیرش دانست و اظهار کرد:‌ با توجه به ایجاد مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی،‌ مردم ضمن اقدام جدی دولت جهت رفع نابه‌سامانی‌ها منتظر شنیدن پاسخ مسئولان هستند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه