یک شرکت فناوری در آمریکا اجرا کرد

استفاده از ریزتراشه‌ها به جای کارت‌های تردد!

یک شرکت فناوری در آمریکا، کارمندان خود را به ریزتراشه‌هایی مجهز کرده است که می‌توان از آنها برای ورود به ساختمان یا خرید استفاده کرد.

استفاده از ریزتراشه‌ها به جای کارت‌های تردد!

به گزارشهشت دی، به نقل از ام.آی.تی تکنولوژی ریویو، شرکت فناوری “Three Square Market”، در ماه اوت گذشته اعلام کرد که قصد دارد کارمندان خود را به ریزتراشه‌هایی مجهز کند تا هنگام ورود به ساختمان یا رزرو بلیط قطار، از آنها استفاده کنند.

این ریزتراشه، میان انگشت شست و انگشت اشاره قرار می‌گیرد و دستگاه‌های فروش خودکار، به راحتی آن را تشخیص می‌دهند. پس از تصمیم‌گیری برای آزمایش این ریزتراشه، “پاتریک مک‌مولان”(Patrick McMullan)، رئیس”Three Square Market” و حدود ۵۰ نفر از کارمندان، برای این آزمایش داوطلب شدند.

این ابزار که تقریبا به اندازه یک دانه برنج است، به کارهایی مانند ورود به ساختمان، اتصال به رایانه و خرید کردن، کمک می‌کند. این ریزتراشه، مانند همه تراشه‌های “سامانه بازشناسی با امواج رادیویی”(RFID)، به باتری نیازی ندارد و نیروی خود را از یک بازخوان RFID تامین می‌کند.

اکنون با گذشت یک سال از این آزمایش، مک‌مولان و چند نفر از کارمندانش می‌گویند هنوز از این ریزتراشه‌ها در محل کار استفاده می‌کنند. از آن زمان، ۳۰ کارمند دیگر هم برای استفاده از این فناوری جدید، اعلام آمادگی کرده‌اند.

“نیک اندرسون”(Nick Anderson)، استادیار “دانشگاه کالیفرنیا”(UC) گفت: نگرانی اصلی ما، حریم خصوصی و ایمنی اطلاعات ذخیره شده در این تراشه‌ها است. اطلاعات گردآوری شده توسط بازخوان‌ها، جزئیات بسیاری را در مورد کارمندان در بر دارند و در صورت دزدیده شدن، سوءاستفاده از آنها ساده است.

این شرکت، اکنون در جستجوی یافتن راه‌هایی برای استفاده از این ریزتراشه، خارج از بدن است و قصد دارد آنها را ارتقا دهد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه