پیش‌بینی بارش باران و وزش باد شدید در ۱۰ استان‌

سازمان هواشناسی کشوربا صدور اطلاعیه‌ای از بارش باران و وزش باد شدید در ۱۰ استان‌ طی فردا و پس فردا (۲۸ و ۲۹ مردادماه) خبرداد.

پیش‌بینی بارش باران و وزش باد شدید در ۱۰ استان‌

به گزارشهشت دی،در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: «بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، فردا و پس‌فردا ( ۲۸ و ۲۹ مرداد) به سبب نفوذ جریانات شمالی و عبور امواج تراز میانی، افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید موقت در استان‌های پیش‌بینی می‌شود.

فردا (یکشنبه ۲۸ مرداد) در استان‌های گیلان، گلستان، نیمه شمالی خراسان شمالی، برخی نقاط استان‌های مازندران، اردبیل و ارتفاعات شمالی در استان‌های قزوین، زنجان ، سمنان ، آذربایجان غربی و شرقی و پس‌فردا (۲۸ و ۲۹ مرداد) در استان‌های گیلان ، مازندران، ارتفاعات گلستان ، برخی نقاط اردبیل و دامنه‌های البرز مرکزی در استان قزوین افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.»

در این اطلاعیه آورده شده است: « به سبب شدت بارندگی، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در این نواحی پیش‌بینی می‌شود. بنابراین توصیه می‌شودکه جهت کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

همچینن دریای خزر طی این دو روز مواج و طوفانی خواهد بود و شرایط برای تردد قایق‌های تفریحی و شنا کردن در دریا مناسب نیست.»

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه