شرط انتصابات در وزارت کار اعلام شد

سرپرست وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بخشنامه‌ای را صادر کرد که به موجب آن انتخاب و انتصاب اعضای هیات مدیره‌ها، مدیران عامل شرکت‌ها و هلدینگ‌ها، مدیران عامل سازمانها، صندوق‌ها و موسسات وابسته ‌تنها از طریق “فراخوان عمومی” و بررسی رزومه نخبگان صورت خواهد گرفت.

شرط انتصابات در وزارت کار اعلام شد
به گزارش۸دی،این بخشنامه با هدف ایجاد هماهنگی بیشتر در انتخاب و انتصابات زیرمجموعه‌های وزارت کار و فراهم کردن فرصت‌های برابر برای همه واجدین شرایط، صادر شده است.
در بخشنامه‌ انوشیروان محسنی بندپی آمده است:
همانگونه که واقفید بکارگیری بدون ضابطه افراد در سطوح مدیریتی شرکت ها و هلدینگهای تابعه، اساس هرگونه ناکارآمدی، منشاء فساد و تبعیض و لاجرم عامل تخریب و تضعیف اعتماد عمومی نسبت به اعتبار نظام مدیریتی کشور است. بنابراین، در راستای ساماندهی مساله خطیر عزل و نصب‌ها، پایبندی به اصول تخصص‌گرایی و ضوابط شایسته سالاری و نظر به حساسیت و مطالبه قاطبه جامعه، تاکید می‌کنم وفق بخشنامه شماره ۹۳۹۶۵ مورخ ۱۵/۵/۹۷ و به منظور فراهم‌سازی فرصت‌های برابر برای همه واجدین شرایط، انتخاب اعضای هیات مدیره ها و نیز مدیران عامل شرکت‌ها و هلدینگ‌های تابعه و شرکت‌های رده اول که مستقیماً به هلدینگ‌ها متصل هستند، صرفاً از طریق “فراخوان عمومی” و بررسی رزومه نخبگان صورت خواهد گرفت؛ در این خصوص لازم است گزینه منتخبِ کمیته انتصابات، به منظور تصمیم‌گیری نهایی، منضم به اسناد مثبته و پیوست گزارش دقیقِ فرایند انتخاب، به دفتر اینجانب ارسال شود. بدیهی است هر گونه انتصاب خارج از این فرایند، غیر قابل قبول است.
همچنین درخصوص انتصاب معاونین و مدیران بلافصل ستادی و اجرایی لازم است روسای محترم سازمان‌ها، صندوق‌ها و موسسات وابسته پس از هماهنگی و اخذ تایید اینجانب اقدام کنند.

منبع: اقتصادآنلاین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه