عطش خرید دلار کم شد

بر خلاف حدود دو هفته گذشته که افزایش تقاضا در بازار موجب روند صعودی قیمت ارز شده بود، فعالان بازار می‌گویند این روزها تقاضای خرید کم شده و مردم برای خرید دست نگه داشته‌اند.

عطش خرید دلار کم شد

به گزارش ۸دی، امروز (شنبه) در بازار آزاد ارز قیمت دلار تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش پیدا کرد و تا حدی ریزشی پیش رفت. این در حالی است که قیمت در روز چهارشنبه هفته گذشته تا ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش یافته بود. همچنین یورو که به ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان هم رسید، برای امروز تا ۱۲ هزار و ۱۵۰ تومان کاهش قیمت داشت. همچنین قیمتی که صرافی ها روی تابلوهای خود اعلام کرده و بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی ارز را برای ۲۳ گروه خدماتی از جمله مسافران و دانشجویان به فروش می‌رسانند، همزمان کاهش داشت و تا ۱۰ هزار و ۴۵۰ تومان برای دلار و ۱۲ هزار تومان برای یورو رسید.

اینکه چرا روند بازار تا حدی کاهشی شده، موضوعی است که فعالان بازار ارز و صرافان می‌گویند این روزها تا حدی تقاضای خرید کمتر شده و مراجعه برای دریافت ارز مثل چند هفته گذشته نیست. دلیل این کاهش هم تا حدی به این برمی‌گردد که برخی صرافی‌ها در حال تامین ارز برای گروه‌های خاص هستند و از سوی دیگر اکنون برخی بانک‌ها اوراق مشارکت ۱۸ درصدی را منتشر کرده‌اند که خود تا حدی با افزایش نرخ سود بانکی همراه بوده و افرادی که ریسک بالایی برای خرید دلار ندارند، منابع خود را ترجیح می‌دهند در بانک سرمایه‌گذاری کنند.

همچنین عنوان می‌شود که توزیع ارز از سوی بانک مرکزی تا حدی در بازار انجام شده و برخی صراف‌ها با منابع بیشتری در حال پرداخت ارز در خدمات تعیین شده هستند که خود در کاهش قیمت موثر بوده است. صرافان می‌گویند که دلایل موجود تضمین کننده جریان بازار نیست و بعد از مدتی توقف ممکن است هر تغییری در معاملات و قیمت‌های بازار ایجاد شود.

منبع: اقتصادآنلاین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه