ایران در کنیا حبوبات می‌کارد

رایزن بازرگانی ایران در کنیا از بررسی وضعیت تولید و صادرات انواع حبوبات ( انواع لوبیا، نخود و عدس) در کشور کنیا و راهکارهای همکاری فعالان اقتصادی ایران و کنیا در این حوزه خبر داد.

ایران در کنیا حبوبات می‌کارد

به گزارش ۸دی، مرتضی دیلان، در این خصوص گفت: کشور کنیا هفتمین تولید کننده انواع لوبیا در جهان و دومین تولید کننده پیشرو در شرق آفریقا پس از تانزانیا است، که توسط بیش از ۵/۱ میلیون کشاورز معمولی و به طور سنتی در مناطق “دره ریفت، شرقی، نیانزا، استانهای غربی و مرکزی” در وسعتی به مقیاس حدودی یک میلیون هکتار کشت می شود. این کشور چهارمین تولید کننده لوبیای سودانی (pigeon pea ( پس از کشور های هند، میانمار و مالاوی در دنیاست که مازاد آن به کشور های آمریکا، انگلیس و ایرلند شمالی صادر می گردد.

وی افزود: با توجه به فراوانی آب و حاصلخیز بودن زمین و اعطای انواع تسهیلات توسط سازمان جذب سرمایه گذاری کنیا در حوزه کشت فراسرزمینی، و با عنایت به کمبود آب در کشورمان، امکان کشت فراسرزمینی این محصولات در کنیا وجود داشته و فعالان اقتصادی دولتی و خصوصی این حوزه نیز استقبال لازم را از بکار گیری تکنولوژی و تجارب ایرانی ها خواهند نمود.

گفتنی است، حبوبات در کشور کنیا دومین غذای اصلی مردم پس از غلات بوده و یک کالای ضروری جهت تامین امنیت غذایی به شمار می‌رود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه