رئیس کل دادگستری استان گلستان:

اسامی مفسدان اقتصادی اعلام شد/ حکم مجرمان

رئیس کل دادگستری استان گلستان اسامی برخی از مفسدان اقتصادی که پرونده‌های آنها در محاکم قضایی به رأی نهایی رسیده بود را اعلام کرد.

اسامی مفسدان اقتصادی اعلام شد/ حکم مجرمان
به گزارش ۸دی، هادی هاشمیان ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه رئیس قوه قضائیه مجوز اعلام اسامی مفسدان اقتصادی را از مقام معظم رهبری اخذ کرده‌اند، اظهار داشت: بر اساس تبصره ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی اسامی این افراد اعلام می‌‌شود.
وی افزود: بر این اساس ۸ پرونده مشمول این قانون شده که نتیجه نهایی و اسامی افراد اعلام می‌‌شود.
رئیس کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد: در نخستین پرونده شاکی بانک کشاورزی استان بوده  متهم کوروش صداقت به اتهام اختلاس توأم با جعل اسناد بانکی به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۹۷ میلیون و ۶۲۰ هزار ریال بوده است.
وی افزود: متهم به تحمل ۴ سال حبس تعزیری و انفصال دائم از خدمات دولتی و پرداخت ۸۷۵ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال بابت رد مال در حق بانک مربوطه و مبلغ یک میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.
هاشمیان گفت: اداره امور مالیاتی استان گلستان و دادستان مرکز استان شاکیان دومین پرونده بودند که متهم کاظم مقدری به جرم اختلاس یک میلیارد و ۷۱۵ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۱۴۰ ریال که به ۲ سال حبس تعزیری و انفصال موقت به مدت ۵ سال از خدمات دولتی و جزای نقدی معادل ۲ برابر مال مورد اختلاس در حق دولت محکوم شد.
وی گفت: آقایان محسن نجاتی‌منش و میثم مهاجر به اتهام شرکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق وصول وجوه مردم و منجر به هدر دادن اموال آنها، هر کدام به ۳ سال حبس تعزیری و پرداخت ۱۸ میلیارد و ۳۷۱ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۱۰۹ ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.
رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: آقایان حسن احمدی، محمود سالاروند، علی‌اکبر سفیدیان، حمید دالوند، محمدباقر یزدانی، مرتضی قربان‌زاده، سعید عسگری‌گلوگاهی و علی‌اکبر غلامحسینی به اتهام مشارکت در قاچاق سازمان یافته کالای مجاز کامیون‌های کشنده شامل ۳۲ دستگاه به ارزش مبلغ ۷۵ میلیارد و ۶۴۱ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۵۰۱ ریال متهم شدند که بر اساس حکم دادگاه آقای محمدباقر یزدانی به ۹ ماه حبس تعزیری و جزای نقدی بیش از ۵۰ میلیارد ریال، علی‌اکبر غلامحسینی ۹ ماه حبس تعزیری و جزای نقدی بیش از ۴۰ میلیارد ریال، علی‌اکبر سفیدیان یک سال حبس تعزیری و بیش از ۱۴ میلیارد ریال و آقایان حسن احمدی و سعید عسگری هر کدام به یک سال حبس تعزیری و جزای نقدی به مبلغ ۱۶۳ میلیارد ریال محکوم شدند.
هاشمیان افزود: در پنجمین پرونده شاکی اداره مالیاتی بوده و متهم ابوالقاسم کشیرنوکنده به جرم جعل فیش مالیاتی و اختلاس به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۲۱ میلیون و ۳۲۴ هزار ریال به ۴ سال و ۹ ماه حبس تعزیری،پنج سال و نیم انفصال موقت و ۱۰ میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.
وی بیان کرد: در ششمین پرونده بانک توسعه و تعاون استان شاکی بوده و متهمان سیدمحمدکاظم میرافضل و سید مصطفی عقیلی به اتهام مباشرت در پولشویی و اختلاس به میزان ۱۳ میلیارد ریال اختلاس و ۱۲ میلیارد ریال پولشویی به ۵ سال حبس تعلیقی و ۷۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.
رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: به شکایت بانک سپه استان متهم علی جعفری به جرم اختلاس به مبلغ یک میلیارد و ۶۷۶ میلیون و ۴۴۷ هزار ریال دستگیر و دادگاه وی را به علت بازگشت دادن همه وجوه به بانک به ۵ سال انفصال موقت محکوم کرد.
هاشمیان اظهار داشت: در آخرین پرونده نیز بانک سپه استان شاکی پرونده بوده و متهم حمیدرضا سجادی فرزند محمدعلی به جرم اختلاس به مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال توأم با جعل اسناد بانکی به ۱۰ سال حبس تعزیری و انفصال دائم از خدمات دولتی و رد مال به شاکی و دو برابر جزای نقدی محکوم شد

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه