رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان:

اجرای طرح بیماری‌های سلامت محله در رشت

طرح بیماری‌های سلامت محله برای نخستین بار در گیلان امروز در رشت اجرا شد.

اجرای طرح بیماری‌های سلامت محله در رشت

به گزارش ۸دی، شاهرخ یوسف زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان گفت: طرح بیماری‌های سلامت محله با هدف ارتقاء سلامت خانوار و راهنمایی خانواده‌ها درحوزه اجتماعی، پزشکی و پیشگیری امروز برای نخستین بار در گیلان در منطقه حمیدیان شهر رشت اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح ۲۲ نفر از کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی در حوزه اجتماعی ودانشجویان پزشکی کانون هواداران هلال احمر حضور دارندافزود: با استقرار کارشناسان در خانه سلامت، کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌ها برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان افزود: همچنین با مراجعه حضوری کارشناسان به منازل و گرفتن اطلاعات مختلف از خانوار‌ها، گامی موثری در حوزه پیشگیری برداشته می‌شود.

شاهرخ یوسف زاده گفت: در مراجعه حضوری ۲ نفراز کارشناسان با داشتن کارت شناسایی و فرم مخصوص سوالاتی درباره تعداد افراد، سن، سابقه بیماری، گرفتن فشار خون و دادن مشاوره‌های پزشکی و اجتماعی به سلامت خانواده کمک خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در صورت مراجعه کارشناسان به منازل و نبود خانواده‌ها در منزل، مجدد به این افراد مراجعه خواهد کرد تصریح کرد: پیش بینی می‌شود با اجرای بیماری‌های سلامت محله ۴ هزار نفردر مرحله نخست اجرای این طرح در منطقه حمیدیان شهر رشت از مزایای این طرح بهر‌مند شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه