نماینده مردم صومعه‌سرا :

“سد لاستیکی تولم‌ شهر صومعه‌سرا” آب شرب ۴۰ روستا را تأمین می‌کند

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس گفت:‌ با بهره‌برداری از پروژه سد لاستیکی تولم‌ شهر صومعه‌سرا،‌ آب شرب و آب کشاورزی بیش از ۴۰ روستای تولمات تأمین می‌شود.

“سد لاستیکی تولم‌ شهر صومعه‌سرا” آب شرب ۴۰ روستا را تأمین می‌کند

به گزارش ۸دی،‌ سیدکاظم دلخوش صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار دا‌‌شت: پیشرفت فیزیکی سد تولم شهر صومعه‌سرا مطلوب است که با تکمیل و بهره‌برداری از آن علاوه بر آب شرب بیش از ۴۰ روستای تولمات،‌ تأمین آب برای مصارف کشاورزی اهالی نیز محقق می‌شود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس به روند احداث کمربندی تولم شهر نیز اشاره کرد و ابراز داشت:‌ در دوره هشتم مجلس بنده بیش از ۸ و نیم میلیارد تومان اعتبار و بودجه برای اجرای این پروژه جذب کردیم اما در ادامه کار نحوه هزینه‌کرد بخش اعظمی از این اعتبارات به‌طور نامشخصی پیش رفت.

دلخوش با بیان این مطلب که روند طولانی اجرای کمربندی تولم شهر موجبات فرسودگی برخی از زیرساخت‌ها را فراهم کرد افزود:‌ بسیاری از پل‌های احداثی به علت طولانی شدن اجرای پروژه فاقد کارایی لازم بودند به همین علت کار ساخت مجدد آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه آزاد سازی زمین‌ها و تملک اراضی یکی دیگر از مراحل اصلی ساخت کمربندی تولم شهر است تصریح کرد:‌ در حال حاضر کار کارشناسی بخشی از این اراضی انجام شده و مابقی نیز با سرعت توسط عوامل اجرایی پروژه در حال انجام است.

وی عملیات اجرایی جاده فومن،‌ صومعه‌سرا به پونل را نیز مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت:‌ ۱۰۸ دستگاه سبک و سنگین و ماشین‌آلات مربوطه در حال اجرای طرح مذکور هستند و به احتمال زیاد از هفته آینده کار احداث گاردریل‌ها از پل کسما تا چهار راه خاکیان آغاز می‌شود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با بیان اینکه کار احداث میدان خاکیان از لحاظ فنی بسیار زمان‌بر است عنوان کرد:‌ طراحی اولیه این میدان هم‌اکنون آماده است که امیدواریم با اجرای زیرساخت‌های مورد نیاز و انجام سایر حوزه‌های مرتبط از جمله احداث پل‌ها،‌ به زودی به مرحله اجرا درآید.

دلخوش در مورد احداث درمانگاه بازار جمعه و سایر خدمات حوزه سلامت در شهرستان صومعه‌سرا تصریح کرد:‌ کلنگ احداث درمانگاه بازار جمعه هفت ماه قبل به زمین زده شد در کنار این کلینیک فوق تخصصی واقع در جاده کسما نیز با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال انجام است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مور‌د ساخت مرکز اورژانس صومعه‌سرا نیز افزود: کار احداث این ساختمان چهار طبقه در حال حاضر به خوبی پیش می‌رود ‌علاوه بر این دستگاه مجهز سی‌تی اسکن آن نیز خریداری شده که به محض تکمیل فاز نخست این طرح جانمایی آن انجام می‌شود.

وی از ساخت دو مرکز اورژانس و تجهیز آنان در شهرهای مختلف صومعه‌سرا خبر داد و تصریح کرد:‌ احداث مراکز اورژانس واقع در شیخ محله و گوراب زرمیخ صومعه‌سرا با موفقیت پیش رفته است ‌و مراکز فوق برای کارایی بیشتر با دو آمبولانس بسیار مجهز نیز تجهیز شده‌اند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس زمان اجرای پروژه سد لاستیکی تولم شهر را ۱۴ ماهه اعلام کرد و اظهار داشت:‌ در حال حاضر این طرح از پیشرفت فیزیکی نسبتاً مطلوبی برخوردار است و انتظار داریم در زمان و موعد مقرر تعیین شده نیز تکمیل و جهت آب‌گیری آماده شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه