رونمایی از «باور ۳۷۳» با قابلیت بالاتر از «اس ۳۰۰»

معاون امور بین الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سامانه موشکی باور ۳۷۳ را طراحی کردیم که از سامانه اس ۳۰۰ قابلیت بالاتری دارد و تا پایان سال رونمایی می‌شود.

رونمایی از «باور ۳۷۳» با قابلیت بالاتر از «اس ۳۰۰»

به گزارش هشت دی،معاون امور بین الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سامانه موشکی باور ۳۷۳ را طراحی کردیم که از سامانه اس ۳۰۰ قابلیت بالاتری دارد و تا پایان سال رونمایی می‌شود.

امیر سرتیپ دوم محمد احدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تبریز، با اشاره به این‌که استقلال و آزادی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: استقلال ودیعه‌ای از سوی خداوند بزرگ است که انقلاب اسلامی آن را برای مردم ایران به ارمغان آورده است.

وی با بیان این‌که بسیاری از کشورها از نعمت استقلال محروم هستند، افزود: کشوری مانند ژاپن که اقتصاد سوم جهان است، استقلال ندارد و همواره دنباله‌رو سیاست‌های آمریکا است ولی ایران با کسب استقلال، برای خود تصمیم می‌گیرد و کسی نمی‌تواند برای مردم ما تصمیم بگیرد.

معاون امور بین‌الملل وزارت دفاع با اشاره به این‌که داشتن استقلال هزینه‌ها و الزاماتی از جمله خوداتکایی و خودکفایی را به همراه دارد، تصریح کرد: خوداتکایی باید همه جانبه باشد، خوداتکایی در حوزه صنعت دفاعی اولویت بیشتری دارد.

وی فرهنگ و قدرت فرهنگی را بستری مناسب برای سایر قدرت‌ها دانست و گفت: امروزه قدرت نظامی و اقتصادی دو مولفه مهم در امنیت ملی محسوب می‌شوند، به همین دلیل دشمن از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ما را تهدید نظامی کرد و همواره به دنبال براندازی انقلاب بود.

احدی با بیان این‌که درحمله نظامی، عواملی مانند تسلیحات و تجهیزات نقش مهمی در کنار ایمان رزمندگان و روحیه آنان دارد، خاطرنشان کرد: مردم ما به ویژه نسل امروز میانسالان و سالخوردگان آثار استقلال و وابستگی را تجربه کردند و به خوبی تبعات وابستگی را درک می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز با همت دانشمندان به مرحله ای دست یافته‌ایم که جنگنده بومی نسل جدید را به پرواز دربیاوریم.

احدی با اشاره به این‌که از سال‌ها قبل به طراحی جنگنده بومی دست یافته بودیم ولی امروز نسل جدید آن را نیزبه پرواز در آوردیم، اضافه کرد: در جنگ تحمیلی که دنیا در برابر ما از دشمن حمایت کردند و حتی حاضر نبودند سیم خاردار در اختیار ما قرار دهند، همین جوانان ما افتخاراتی را کسب کردند که دنیا را مبهوت کرد.

وی با اشاره به سوالات برخی ها مبنی بر دشمنی ایران با ابرقدرت‌ها، تحریم‌ها و فشار اقتصادی، افزود: مردم به این موضوع واقفند ولی برخی قصد تحریک جامعه و ایجاد دوگانگی و ابهام دارن دو می‌خواهند جامعه را تحریف کنند.

احدی گفت: ایران در موقعیتی است که یا باید وابسته باشد و یا دفاع اطمینان بخش داشته و از خود دفاع کند وگرنه دشمن استقلال ما را برنمی‌تابد. این موقعیت ما جای نگرانی ندارد و صرفا تهدید نیست، ایران اگر مستقل باشد و دفاع قابل اطمینان داشته باشد، می توانیم از این موقعیت به عنوان فرصت استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که اولویت‌های دفاعی ایران، ارتقای قابلیت‌های دفاعی راهبردی است که بخشی از آن ارتقای تجهیزات و دفاع از ایران در خارج از مرزهاست، تاکید کرد: بر اساس این سیاست، داعش به ایران نرسید و در سوریه و عراق سرکوب شد و از داخل کشور با موشک داعش را مورد هدف قرار دادیم.

احدی با اشاره به این‌که دشمن دوگانه «معیشت و دفاع» را مطرح می‌کند، تصریح کرد: هزینه‌ای که ما برای دفاع اطمینان بخش و امنیت می‌کنیم، کمترین هزینه در مقایسه با کشورهای مشابه است. عربستان سعودی در مقام سوم هزینه دفاعی و نظامی است ولی ایران کم‌ترین هزینه دفاعی را دارد و حتی با امارات که یک کشور کوچک است، قابل مقایسه نیستیم.

ضمن این‌که هزینه کمتری می‌کنیم، دفاع اطمینان بخش تری را ارائه می‌دهیم.

وی با تاکید بر این‌که قابلیت های هوایی، زمینی و دریایی فراوانی داریم، ادامه داد: امروز دشمن می داند که اگر یکی بزند، ده تا می خورد چراکه دوره بزن در رو تمام شده است، دوره ای که هواپیمای ایرانی را بزند و بعد مدال بگیرد، تمام شده و در صورت هدف قرار دادن، آن ناو را به قعر آب ها می فرستیم و این را دشمن می‌داند.

معاون امور بین الملل وزارت دفاع خاطر نشان کرد: به همین خاطر دشمن به سمت حملات اقتصادی رفته و همانطور که جوانان و متخصصان ما توانستند در حوزه دفاعی بسیار موفق عمل کنند، در حوزه اقتصادی هم می توانند موفق شوند.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه