بازجویی پلیس اسراییل از نتانیاهو درباره پرونده فساد مالی

پلیس اسرائیل یک بار دیگر از نخست وزیر این رژیم در ارتباط با یکی از پرونده های فساد مالی او بازجویی می کند.

بازجویی پلیس اسراییل از نتانیاهو درباره پرونده فساد مالی

به گزارش ۸دی به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه ها اعلام کردند پلیس اسرائیل امروز جمعه یک بار دیگر از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در ارتباط با یکی از پرونده های فساد مالی او بازجویی می کند.

بر اساس اعلام رسانه ها، بازپرسان صبح امروز وارد محل اقامت نتانیاهو شدند تا از او درباره ماجرای بزک که به روابط او با شائول الوویچ مربوط می شود بازجویی کنند. الوویچ بازرگانی است که کنترل مهمترین شرکت مخابراتی اسرائیل را در دست دارد.

پلیس و کارکنان نهاد نخست وزیری معمولا این جلسات بازجویی را تا زمانی که به پایان نرسیده اند تایید نمی کنند. تاکنون از نتانیاهو به عنوان مظنون یا شاهد در این پرونده ها دوازده بار بازجویی شده است. پلیس در تحقیقات مربوط این ماجرا قصد دارد بداند آیا نتانیاهو و همسرش تلاش کرده اند در ازای اعطای مزایای قابل توجهی به شرکت مخابراتی بزک و پایگاه اینترنتی والا که متعلق به الوویچ است، به پوشش خبری مثبتی برای خود دست یابند.

این ماجرا که در سال ۲۰۱۷ آغاز شد در ۱۸ فوریه سال ۲۰۱۸ با بازداشت الوویچ و شش نفر دیگر که دو نفر آنها از همکاران نزدیک نتانیاهو بودند برای نخست وزیر اسرائیل خطرساز شد. نتانیاهو تا سال ۲۰۱۷ افزون بر نخست وزیر، مسئولیت وزارت ارتباطات را هم بر عهده داشت. به گفته رسانه ها، پلیس در ماه ژانویه هم در ارتباط با همین پرونده از نتانیاهو پنج ساعت بازجویی کرد و بازجویی امروز احتمال دارد آخرین بازجویی درباره این پرونده باشد.

نتانیاهو که ظاهرا رقیبی ندارد اگر به صورت رسمی متهم شود از نظر قانونی ملزم نخواهد شد استعفا دهد. وی که در مجموع بیش از ۱۲ سال در قدرت بوده است احتمالا رکود طولانی ترین مدت زمامداری در اسرائیل (فلسطین اشغالی) را که متعلق به دیوید بن گوریون است می شکند. همسر نتانیاهو هم در ماجرای جداگانه ای در ارتباط با تقلب و خیانت در امانت در ۲۱ ژوئن تحت پیگیرد قرار گرفت.

منبع: برنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه