عباسی:

آموزش و پرورش از تصمیم‌گیری‌های دقیقه نودی خودداری کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه استفاده از مشاوران در کلاس‌های درس گریز از واقعیت‌ است، خواستار آن شد که آموزش و پرورش از تصمیم‌گیری‌های دقیقه نودی خودداری کند.

آموزش و پرورش از تصمیم‌گیری‌های دقیقه نودی خودداری کند

به گزارش هشت دی،اسدالله عباسی درباره حضور مدیران ومشاوران در کلاس‌های درس، گفت: از گذشته دستورالعملی برای حضور مدیران، معاونان و مشاوران در کلاس‌های درس وجود داشت و این نیروها نیز تمایل داشتند برای ارتباط بیشتر با دانش‌آموزان، ارزیابی و شناسایی نواقص در کلاس‌های حاضر شوند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی درباره حضور مشاوران در کلاس‌های درس، افزود: در حال حاضر آموزش و پرورش به دلیل کمبود نیرو به دنبال استفاده از مشاوران در کلاس‌های درس است؛ در صورتی که این حضور به انجام وظایف اصلی آنها خدشه‌ای وارد نکند نمی‌توان به آن ایرادی گرفت و البته باید به این نکته نیز توجه شود که حضور در کلاس‌های درس به عنوان معلم نیازمند رعایت استلزاماتی است به طور مثال در صورتی که مشاوری در هفته ۲ ساعت در کلاس حاضر شود به همان نسبت نیز باید زمان صرف به روز شدن علم و دانش خود نماید.

حضور مشاوران در کلاس‌ها باعث انباشت کارها شده و برنامه‌های مدارس را مختل می‌کند

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: زمانی که مشاوران در کلاس‌های درس حضور دارند نمی‌توانند به امور دانش‌آموزان خارج از کلاس توجهی کنند در نتیجه خلاء حضور مشاوره باعث انباشت کارها شده و برنامه‌های مدارس را مختل می‌کند.

استفاده از مشاوران در کلاس‌های درس فرار و گریز از واقعیت‌ها است

وی با بیان اینکه استفاده از مشاوران در کلاس‌های درس فرار و گریز از واقعیت‌ها است، اظهار کرد: در استفاده از مشاوران به کیفیت توجهی نمی‌شود و پرکردن کلاس‌های درس مدنظر است؛ در سال‌های گذشته بدون توجه به کیفیت، معلمان ناکارآمد را به طرق مختلف مانند خرید خدمات آموزشی، معلمان حق‌التدریس و… به کار گرفتند و فقط کلاس‌ها را پر کردند در نتیجه براساس آمار رتبه‌های برتر کنکور امسال بیشتر از مدارس غیردولتی و در مناطق برخوردار هستند.

عباسی با بیان اینکه دانش‌آموزانی که از کلاس‌های کنکور استفاده کردند توانستند در رشته‌های موردنظر خود قبول شوند و سایر دانش‌آموزان جاماند، خاطر نشان کرد: استفاده از افراد غیر متخصص چنین زیان‌ها و آسیب‌هایی برای مدارس ایجاد می‌کند.

آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی‌های بلند مدت از تصمیم گیری‌های دقیقه نودی خودداری کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکار لازم برای تامین نیروی موردنیاز آموزش و پرورش، توضیح داد: این وزارتخانه باید نیروی انسانی خود را از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی به کار گیرد اما برای مهر ۹۷ می‌توان وجود نیروهایی که در آزمون استخدامی جذب می‌شوند را راهی برای تامین بخشی از نیازها دانست آموزش و پرورش باید با برنامه‌ریزی‌های بلند مدت از تصمیم گیری‌های عجولانه و دقیقه نودی خودداری کند.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه