آغاز انتخاب رشته کنکور ارشد پزشکی از شنبه

انتخاب رشته در کنکور کارشناسی ارشد گروه پزشکی از شنبه ۲۷ مرداد آغاز می شود و داوطلبان مجاز تا ۳۰ مرداد فرصت دارند رشته های خود را انتخاب کنند.

آغاز انتخاب رشته کنکور ارشد پزشکی از شنبه

به گزارش هشت دی،آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه ۹۷ با حضور حدود ۵۶ هزار نفر داوطلب در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار شد.

از تعداد حدود ۵۶ هزار شرکت کننده در این دوره از آزمون، ۳۲ هزار نفر مجاز شده اند که می توانند در روزهای ۲۷ تا ۳۰ مرداد در این آزمون انتخاب رشته کنند.

کارنامه شامل مشخصات فردی، سهمیه، معدل (براساس اعلام داوطلب)، نمره خام دروس امتحانی به درصد، نمره کل تراز به درصد، رتبه در سهمیه و رتبه کل داوطلب در بین کلیه داوطلبان همان رشته بدون اعمال سهمیه (رتبه آزاد) است.

افرادی که متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران (۲۵ درصد و ۵ درصد) بوده اند، در کارنامه خود بسته به شرایط تأیید یا عدم تأیید سهمیه باید گزینه های اعلام شده را مدنظر قرار دهند.

متقاضیان سهمیه استعداد درخشان دقت کنند، در کارنامه آنها گزینه استعداد درخشان درج شده است و این گزینه براساس اعلام داوطلب بوده و متعاقبا در صورت تأیید نهایی دانشگاه، سهمیه مربوطه (باآزمون ،بدون آزمون) برای این افراد اعمال خواهد شد.

بعد از اتمام ورود اطلاعات و معرفی و تایید توسط دانشگاهها نتیجه تایید یا عدم تایید متقاضیان استعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون، حداکثر تا هفته اول شهریور از طریق سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی با وارد کردن کد رهگیری اعلام خواهد شد.

متقاضیان بدون آزمون که قبلا در آزمون ثبت نام نکرده اند و در موعد مقرر از طریق دانشگاه معرفی شده اند و فاقد کد رهگیری ثبت نام هستند باید از ۲۷ مرداد ۹۷ با کدملی وارد سامانه شوند و درخواست دریافت کدرهگیری کنند.

متعاقبا کد رهگیری صادره به شماره تلفن همراه داوطلب که در سامانه توسط دانشگاه درج شده پیامک خواهد شد و با این کد رهگیری داوطلبان می توانند انتخاب رشته محل را انجام دهند و
همچنین نتیجه تایید یا عدم تایید سهمیه را مشاهده کنند.

در این آزمون نمره کل تراز داوطلب براساس معدل به میزان ۲۰ درصد و نمره کتبی به میزان ۸۰ درصد محاسبه شده است. بنابراین هرگونه مغایرت در معدل سبب لغو قبولی داوطلب خواهد شد.

افرادی که معدلشان مغایر با معدل درج شده در کارنامه است لازم است قبل از شروع انتخاب رشته محل نسبت به ویرایش معدل خود اقدام کنند. داوطلبان توجه کنند که معدل آنها پس از قبولی در هنگام ثبت نام در دانشگاه کنترل و درصورت هرگونه مغایرتی دانشگاه از ثبت نام خودداری و قبولی کان لم یکن تلقی خواهد شد.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی سال ۹۷ به همراه ظرفیت های پذیرش بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به هیچ یک از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بورس تحصیلی اعطا نمی کند. شرایط پذیرش اتباع خارجی تابع آئین نامه های مربوطه است.

با توجه به اینکه داوطلبان به ترتیب اولویت ها فرم انتخاب رشته را تکمیل می کنند در صورت پذیرش نهایی در هر دانشگاهی اعم از دولتی عادی یا شهریه ای، متعاقباً تغییری در محل پذیرش انجام نخواهد شد. بعد از اعلام نتایج نهایی و تکمیل ظرفیت پذیرش هر دانشگاه، به دلیل عدم امکان جابجایی تغییر در محل پذیرش انجام پذیر نیست.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه