هشت دی گزارش می دهد:

دست کوتاه اصلاح طلبان در انتخابات شورا/ وحدت نیروهای انقلابی عامل اصلی موفقیت در کارزارها

انتخابات اخیر هیأت رئیسه شورای شهر درس بزرگی به همراه داشت، درسی که اگر برای همیشه نصب العین جریان های ارزشی رشت و استان قرار گیرد، در همه کارزارها شاهد موفقیت جریان های انقلابی و ارزشی خواهیم بود.

دست کوتاه اصلاح طلبان در انتخابات شورا/ وحدت نیروهای انقلابی عامل اصلی موفقیت در کارزارها

به گزارش ۸دی، عصر امروز پس از کش و قوس های فراوان نهایتا انتخابات هیات رئیسه شورای شهر رشت برگزار و امیرحسین علوی بار دیگر با اکثریت آرا به عنوان رئیس شورای این شهر انتخاب شد.

در این جلسه علوی با ۷ رأی برای سال دوم ریاست شورا را کسب کرد رضا رسولی به عنوان نائب رئیس، حامد عبداللهی خزانه دار، فاطمه شیرزاد و محمدحسن علیپور به سمت منشیان شورا انتخاب شدند و همچنین فاطمه شیرزاد به عنوان سخنگوی شورا انتخاب شد.

اسماعیل حاجی پور دیگر نامزد کرسی ریاست شورا نیز تنها ۳ رای را از آن خود کرد و در این میان حتی بهراد ذاکری عضو اصلاحطلب و تازه وارد شورا نیز به او رأی نداد و ترجیح داد در کارزار انتخاب ریاست شورا رأی ممتنع بدهد.

در روزهای گذشته جریان های اصلاح طلب با لابی گسترده داخل و خارج شورا در کنار توپخانه پرحجم رسانه های فراوان شان به دنبال کسب کرسی های اصلی شورای شهر رشت بودند و در این میان از هیچ تلاشی فرو گذار نکردند، اما نتیجه آن طور که آنها می خواستند رقم نخورد و کرسی های اصلی شورا همچنان در اختیار نیروهای نزدیک به جریان های ارزشی شهر رشت قرار گرفت.

انتخابات اخیر هیأت رئیسه شورای شهر درس بزرگی به همراه داشت، درسی که اگر برای همیشه نصب العین جریان های ارزشی رشت و استان قرار گیرد، در همه کارزارها شاهد موفقیت جریان های انقلابی و ارزشی خواهیم بود.

آنچه در این انتخابات و حواشی قبل از آن به وضوح مشاهده شد فشار پرحجم برای شکستن وحدت نیروهای ارزشی بود، اما نتایج انتخابات نشان داد که هیچ یک از این فشارها مؤثر نبوده و وحدت نیروهای ارزشی -با همه اختلاف سلیقه ها – پابرجای ماند و همین وحدت سبب شد که کرسی های اصلی هیئت رییسه شورای شهر همچنان در اختیار نیروهای نزدیک به جریان های ارزشی باقی بماند.

حفظ این وحدت و تلاش برای تقویت آن از سوی دلسوزان داخل و خارج از شورا موجب حفظ کرسی های اصلی شورای شهر شد و این خود یک درس بزرگ و یک تجربه شیرین است.

حفظ وحدت و در کنار هم قرارگرفتن نیروهای ارزشی و انقلابی در همه کارزارهای پیش رو نیز می تواند نتایج آن کارزارها را به نفع جریان های معتقد به انقلاب اسلامی رقم بزند و این تجربه شیرین با گذشتن از منیت ها و تلاش برای همگرایی بیشتر نیروهای ارزشی باز هم قابل تکرار است.

انتخابات هیئت رئیسه نشانه ای روشن برای تک تک نیروهای انقلابی استان است که مانع اصلی عدم موفقیت ها، تشتت و دوری از همگرایی و کنار هم بودن است و اگر در موضوعات مختلف، نیروهای انقلابی با کنار گذاشتن اختلافات ریز و درشت در مسیر پررنگ کردن وحدت گام بردارند، قطعا باز هم شاهد تکرار موفقیت ها خواهیم بود و هیچ مشکلی در برابر این وحدت مبارک جریان های انقلابی یارای مقاومت نیست.

آنچه این روزها بیشتر از قبل به چشم می آید بلوغ سیاسی نیروهای ارزشی است که در سایه این بلوغ مبارک شاهد وحدتی مبارک تر هستیم، وحدت مبارکی که استمرارش شیرینی های بیشتری به بار خواهد آورد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه