مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و خیریه کشور:

نیازی نیست مردم حتما وقف خود را در اختیار حکومت قرار دهند/ میزان هزینه کرد موقوفات شفاف است

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و خیریه کشور گفت: این که مردم فکر میکنند وقف خود را حتما باید در اختیار حکومت قرار دهند کاملا اشتباه است شما میتوانید در هر گروهی که تمایل دارید حساب باز کنید.

نیازی نیست مردم حتما وقف خود را در اختیار حکومت قرار دهند/ میزان هزینه کرد موقوفات شفاف است

به گزارش خبرنگار هشت دی، حجت الاسلام حسین سلیمانی، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و خیریه کشور عصر امروز در نشست خبری در رشت با بیان اینکه هر استانی باید با توجه به ظرفیت هایش مشکلاتش حل شود اظهار کرد: اگر بخواهیم مشکلی را حل کنیم باید به سوی بهره برداری اقتصادی برویم.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و خیریه کشور با اشاره به اینکه در اوقاف یک مرکز مشاوره وقف وجود دارد بیان کرد: در این بخش به افرادی که برای وقف می آیند مشورت داده میشود.

وی با بیان اینکه کشور ما از شمالی ترین تا جنوبی ترین نقطه بهترین مکان برای کار گذاشتن پنل های خورشیدی است افزود: در بسیاری از امامزاده ها شبکه برق خورشیدی وجود دارد و به کمک آن به تولید برق کمک میکنیم.

حجت الاسلام سلیمانی تصریح کرد: سازه های کار شده در این پنل های خورشیدی تولید ملی است و ایجاد شغل میکند.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و خیریه کشور با بیان اینکه بسیاری از ایده های اوقاف را میتوان تبلیغ کرد گفت: در مدرسه ای که نیاز به آبسردکن دارد زمانی که خوب تبلیغ شود همگان مشارکت میکنند و به کمک هم مشکل را رفع میکنند و در نتیجه به همه کسانی که حتی کوچکترین کمکی در این راستا کرده اند لوح تقدیر تعلق میگیرد.

وی با اشاره به اینکه درست این است که مردم وقف خود را خود مدیریت کنند و پس از آن نیز به کسی بسپارند اذعان کرد: این که مردم فکر میکنند وقف خود را حتما باید در اختیار حکومت قرار دهند کاملا اشتباه است شما میتوانید در هر گروهی که تمایل دارید حساب باز کنید.

حجت الاسلام سلیمانی ضمن تشریح سامانه ای در اوقاف به منظور شفافیت سازی عقاید و عملکرد در بحث موقوفات بیان کرد: میتوان یک تور رسانه ای برگزار کرد که روند نذورات مردم در امامزاده شفاف سازی شود.

وی با بیان اینکه شما میتوانید بدانید که پولتان در امامزاده ها چه میزان در بخش فرهنگی یا مدیریتی یا سایر بخش ها هزینه شده است تصریح کرد: البته این امکان در اختیار عموم نیست و تنها کارشناسان در این بخش حضور دارند.

سازمان اوقاف قول بررسی حداقل ۱۱۰ مورد از موقوفات را در چند ماهه آینده را داد.

*مساجد محلی برای کارهای فرهنگی شوند

به گزارش هشت دی در ادامه این مراسم حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف امور خیریه گیلان با بیان اینکه باید نقدی بر عملکرد اوقاف بگذاریم و از نقد منصفامه حمایت کنیم اظهار کرد: یکی از مباحث اوقاف، تشکیل مجمع خیرین و بحث حضور جوانان در سازمان است که در این رابطه طرح هر بقعه یک فرد مذهبی و انقلابی را ایجاد کردیم.

مدیر کل اوقاف امور خیریه گیلان، مساجد را محلی برای انجام فعالیت های فرهنگی و مذهبی دانست و افرود: برای مسجدی چند میلیارد هزینه میشود ولی فقط زمان نمازها باز است، باید مانند گذشته مسجد محلی برای کارهای فرهنگی اعم از مشورت کردن، شورای حل اختلافات و… شود.

وی از وقف در حوزه رسانه در قالب انجمن یاوران وقف خبر داد و بیان کرد: در این انجمن با خیرین یا سرمایه داران و کارخانه داران تعامل ایجاد کنید و از آنها کمک بگیرید یک شماره حساب باز کنید تا کم کم جمع شود و به یک منبع خوب تبدیل شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه