پرداخت ۱۱۵ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران

رئیس سازمان چای کشور گفت:‌ ‌تاکنون حدود ۱۱۵ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان از مطالبات چایکاران شمالی پرداخت شده است.

پرداخت ۱۱۵ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران

به گزارش ۸دی، حبیب جهانساز در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ با احتساب مبالغی که در روزهای اخیر توسط سازمان چای کشور به حساب کشاورزان و چایکاران شمالی واریز شده تاکنون بالغ بر ۱۱۵ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان از مطالبات آن‌ها پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور به روند برداشت چای در باغات شمال اشاره کرد و بیان داشت: میزان برداشت برگ سبز چای در دو استان‌ شمالی یعنی گیلان و مازندران از روند خوبی برخوردار بوده و تاکنون حدود ۸۳ هزار تن برگ سبز چای نیز از کشاورزان این مناطق خریداری شده است.

وی نوع برگ سبز تحویل داده شده به کارخانجات چایسازی را نیز برشمرد و در مورد آن عنوان کرد:‌ تا تاریخ ۲۳ مرداد در حدود ۳۷ هزار تن برگ سبز درجه یک و حدود ۴۵ هزار تن نیز برگ سبز درجه دو توسط کشاورزان برداشت و به واحدهای فرآوری تحویل داده شده است.

جهانساز با بیان این مطلب که ۴۵ درصد از چای برداشت شده درجه یک و ۵۵ درصد آن نیز درجه دو است ابراز داشت:‌ کشاورزان دو استان شمالی گیلان و مازندران تاکنون موفق شده‌اند مجموعاً ۸۳ هزار تن برگ سبز چای را از باغات خود استحصال کرده و به کارخانجات تحویل دهند.

وی میزان کاهش برداشت برگ سبز چای نسبت به سال‌های گذشته را منفی ۲ درصد اعلام کرد و اظهار داشت:‌ ارزش ریالی این مقدار برگ سبز برداشت شده توسط کشاورزان از سطح باغات چای شمال کشور تا این لحظه نزدیک به ۱۷۳ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور از فعال بودن ۹۶ کارخانه چایسازی و فرآوری در شمال خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ میزان استحصال و تولید چای خشک در کارخانجات فرآوری برگ سبز چای و واحدهای فعال چایسازی شمال تاکنون به میزان ۱۸ هزار و ۷۵۸ تن رسیده است.

‌جهانساز مجموع پرداختی مطالبات کشاورزان چایکار توسط سازمان چای کشور را نیز مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد:‌ تا این لحظه در مجموع حدود ۱۱۵ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان از مطالبات چایکاران شمالی پرداخت و به حساب بانکی آن‌ها واریز شده است.

وی قدرالسهم مربوط به کارخانجات چایسازی را نزدیک به ۷۲ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت:‌ میزان قدرالسهم پرداختی توسط کارخانجات چایسازی تا این لحظه به حدود ۴۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده که مابقی نیز به تناوب توسط آن‌ها پرداخت می‌شود.

جهانساز با اشاره به اینکه غیر از ۸ کارخانه چایسازی در مازندران مابقی کارخانجات فعال در استان گیلان واقع شده‌اند افزود: کارخانجات و واحدهای فرآوری برگ سبز چای و تولید چای خشک مازندران در شهرهایی نظیر تنکابن،‌ رامسر و کلارآباد این استان واقع شده‌اند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه