اسناد و مدارک تخلفات ۳۱ ابر بدهکار بانکی به قوه قضاییه ارسال شد

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نسبت به ارسال اسناد و مداراک تخلفات و معرفی متخلفین از جمله ۳۱ ابر بدهکار بانکی به مسئولان عالی کشور از جمله رئیس قوه قضائیه اقدام کردیم.

اسناد و مدارک تخلفات ۳۱ ابر بدهکار بانکی به قوه قضاییه ارسال شد

امیر خجسته نماینده مردم همدان و رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در واکنش به سخنان مهم دیروز مقام معظم رهبری با تشریح وضعیت کشور علی الخصوص در حوزه اقتصاد،‌ اظهار داشت: سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری در تشریح دقیق آخرین وضعیت کشور به ویژه در حوزه اقتصاد و مشکلات معیشتی مردم نشان از عمق آشنایی ایشان و چالش‌های پیش روی نظام اسلامی دارد.

وی افزود: ایشان دیروز با انتقاد شفاف از سیاست‌های اقتصادی دولت و با بکار بردن لفظ بی تدبیری در عین حمایت از دولت و مشروع دانستن حق مجلس در سوال و استیضاح مسببین نابسامانی اخیر به ایشان گوشزد کردند که لازم است این تیم اقتصادی سریعا تغییر کند و در دادگاه عادل مورد قضاوت قرار گیرند، البته این افراد در دادگاه اذهان ملت ایران محکوم به کم کاری و اشغال فرصت‌های جامعه هستند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخش دیگری از سخنان معظم له در خصوص ریشه‌یابی مشکلات کشور بود که این کلام نیز صحیح و منطقی است و اگر از آحاد جامعه در این خصوص نیز نظر سنجی شود اکثریت قاطع معتقد به عدم توانایی در مدیریت و ناکارآمدی مدیران فعلی را ریشه مشکلات کنونی کشور می‌دانند.

خجسته عنوان کرد: در ماه های اخیر بارها در تریبون‌های مختلف فریاد زدیم که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند اما گرانی و مشکلات اقتصادی داخلی امریکای داخلی و بلای جان ملت هستند.

وی ضمن تاکید بر لزوم محاکمه عادلانه و فوری مفسدان اقتصادی، نامه اخیر رئیس قوه قضائیه به رهبر معظم انقلاب را قابل تحسین اما دیر هنگام توصیف کرد و گفت: در جامعه اسلامی برخورد با مفسد اقتصادی و کارگزار حکومتی که دچار تخلف شده است، باید در کمترین زمان و به صورت علنی صورت پذیرد در این موضوع نیز بارها اقدام به ارسال اسناد و مدارک تخلفات و معرفی متخلفین از جمله ۳۱ ابر بدهکار بانکی به مسئولین عالی کشور از جمله رئیس قوه قضائیه کردیم و اعلام کردیم آماده انتشار اسامی نیز هستیم حتی اگر این مسئله منجر به پرداخت هزینه شود.

وی عنوان کرد: لذا با تشکیل دادگاه ویژه‌ای که رئیس قوه قضائیه در نامه ارسالی به مقام معظم رهبری پیشنهاد داده‌اند و ایشان نیز مجوز تشکیل آن را صادر کرد؛‌ا مید است هر چه سریع‌تر رسیدگی به پرونده‌های فساد آغاز شود زیرا باید صادقانه گفت مطالبات عمومی جامعه از دستگاه قضایی تامین نشده است.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم ایجاد فرصت توسط دولت برای حضور متخصصان و کارشناسان خبره اقتصادی از برخی از دیدگاه های سیاسی در واگذاری اختیارات در این حوزه انتقاد کرد و یادآور شد: در نامه‌ای که اخیرا اقتصاددانان کشور برای رئیس جمهور ارسال کردند از اقتصاد رانتی و رفاقتی انتقاد شده بود؛ به نظر می رسد این امر امروز در خصوص بکارگیری متخصصان و کارشناسان خبره نیز تعمیم داده شده است و دولت‌ها با دیدگاه‌های جناحی و سیاسی با افراد برخورد می‌کنند و بعد از پایان دوران مسئولیت خویش در لاک اپوزیسیونی می‌روند و با ارسال انواع پیغام و نامه همه مشکلات جاری مرتبط با ضعف فعلی توصیف می‌کنند.

وی در همین رابطه اضافه کرد: این یک ضعف اساسی است و باید بخش های مرتبط با معیشت مردم کاملا مردمی باشد در اینصورت شاخص توسعه اقتصاد در مسیر تولید مثبت خواهد شد.

خجسته همچنین آغاز مذاکره مجدد با امریکا را امری عبث و موجب خسران تاریخی برای کشور توصیف کرد و در پایان با تشریح نقشه بزرگ دشمنان انقلاب اسلامی برای ضربه زدن به ملت ایران و در نهایت تاراج منابع کشور گفت: در این سخنرانی نظر حاکمیت نظام در خصوص مذاکره با امریکا اعلام شد و این نظر برگرفته از اراده ی ملت بزرگ ایران است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئله دشمنی ایالات متحده با ملت ایران موضوعی محدود به دوران پس از انقلاب اسلامی نمی باشد و استکبار جهانی از بدو تاسیس و ورودش به منطقه ی خاورمیانه با هدف استعمار و غارت منابع کشور ها هر روز به دنبال ایجاد توطئه و آشوب بوده است. در موضوع برجام و البته سایر توافقات بین المللی این کشور اجماع جهانی و صلاح بشریت هیچ گونه تاثیری در رفتار امریکایی‌ها ندارد و آنان صرفا به دنبال تامین منافع خود هستند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه