جعل کارت‌های بانکی توسط میوه‌ فروش

سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر این‌که از حساب بانکی آن‌ها مبالغی سرقت شده است بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

جعل کارت‌های بانکی توسط میوه‌ فروش

به گزارش۸دی،وی افزود: با انجام تحقیقات گسترده و اقدامات علمی و تخصصی در فضای مجازی سرانجام متهم که به استان دیگری متواری شده بود، شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در ادامه مطرح کرد: متهم که در کارتخوان خود دستگاهی به نام اسکیمر قرار داده بود، پس از دریافت کارت مشتری، کلیه اطلاعات کارت را کپی‌برداری کرده سپس این اطلاعات را با دستگاه دیگری به کارت‌های خام منتقل و به این ترتیب یک نسخه از کارت مشتریان را در اختیار داشته و در فرصتی مناسب اقدام به برداشت می‌کرده است.

مرتضوی در پایان خاطرنشان کرد: گاهی اوقات قیمت نازل کالا یا خدمات مشتری را مجاب می‌کند تا خریدی داشته و وجه آن را از طریق کارتخوان سیار پرداخت کند که این امر باعث شده وقوع کلاهبرداری در این حوزه افزایش پیدا کند، بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود در خرید از دست‌فروشان یا افرادی که کارت‌خوان سیار دارند، دقت کنند دستگاه آن‌ها چسب خورده و یا شکسته نباشد و یا قطعه‌ای اضافه نداشته باشد، لازم به ذکر است پیدا کردن و ردیابی فروشندگان سیار به علت عدم ثابت بودن مکان کسب و کار مشکل خواهد بود.

منبع: فرتاک نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه