کاهش وزن با ۴ سبزی

توصیه می‌کنیم که این ۴ ماده‌ی غذایی که در ادامه ذکر شده است را در برنامه‌ی روزانه‌تان بگنجانید و وزن تان را کم کنید.

کاهش وزن با ۴ سبزی

به گزارش ۸دی، اگر عاشق میوه و سبزیجات هستید یا دنبال خوردنی‌هایی می‌گردید که در عین سالم بودن کالری کمی هم داشته باشند توصیه می‌کنیم که این ۵ ماده‌ی غذایی که در ادامه ذکر شده است را در برنامه‌ی روزانه‌تان بگنجانید و وزن تان را کم کنید.

خیار

یادتان هست قدیم‌ها خیارها چه بوی خوبی داشتند؟ به نظرتان این روزها شامه‌ ما ضعیف شده است یا خیارها پلاستیکی! هر چه باشد نصف یک عدد خیار حدود ۲۰ کالری دارد. خیار یکی از آن میوه‌های سرشار از آب و بسیار مناسب برای کاهش وزن است. هر یک عدد خیار از ۹۸ درصد آب تشکیل شده و فاقد گلوسید (قند) می‌باشد. برای همین هم یک ماده‌ی غذایی درجه یک برای گنجاندن در برنامه‌ی لاغری محسوب می‌شود.

توصیه‌ی پیشنهادی برای مصرف بیشتر خیار

اولاً در سبد میوه‌تان همیشه خیار داشته باشید. از این گذشته می‌توانید داخل ساندویچ‌ها یا سالادهایتان را پر از این میوه بکنید. سالاد شیرازی معرکه است. می‌توانید برای تزیین غذاهایتان نیز از خیار استفاده کنید. نان و پنیر و خیار گوجه را نیز فراموش نکنید.

گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی رفیق خیار است که بدون آن باز هم سالاد شیرازی معنایی نداشت. یک عدد گوجه‌فرنگی متوسط حاوی ۲۵ کالری است. از آنجایی که این ماده‌ی غذایی سرشار از آب و فیبر است برای کنترل اشتها فوق‌العاده عمل کرده و وزن تان را کاهش می دهد. علاوه بر این گوجه‌فرنگی حاوی مواد مغذی زیادی است که به سلامتی همه‌ی ما خدمت می‌کند.

توصیه‌ پیشنهادی برای مصرف بیشتر گوجه‌ فرنگی

گوجه‌فرنگی جزو آن دسته مواد غذایی است که قابل‌استفاده در طبخ همه‌ غذاهاست. آن را رنده کنید و به سوپ‌هایتان اضافه کنید. سالاد شیرازی درست کنید. کنار همه‌ی غذاهایتان گوجه‌فرنگی بگذارید. سالاد کاهو را با آن تزیین کنید. داخل ساندویچ‌هایتان را پر گوجه‌فرنگی کنید. در این صورت است که با دریافت کالری کمتر از بیش‌ترین میزان ویتامین استفاده می‌کنید و درعین‌ حال جلوی اشتهای زیادتان هم گرفته می‌شود. توجه داشته باشید که تفت دادن گوجه‌فرنگی با کمی روغن باعث جذب حداکثری خواص آنتی‌اکسیدانی آن می‌شود.

کرفس

کرفس است و یک دنیا خاصیت. هر شاخه از آن حدود ۱ تا ۲ کالری دارد. کرفس یکی از آن مواد غذایی نادری است که کالری آن تقریباً هیچ بوده و یکی از سبزی های مفید برای کاهش وزن است. برخی از متخصصان بر این باورند که مصرف کرفس حتی باعث از دست دادن کالری‌های دریافتی دیگر هم می‌شود. یعنی اینکه با خوردن کرفس نه تنها کالری چندانی وارد بدن نمی‌شود بلکه مصرف آن به کالری سوزی هم کمک می‌کند.

توصیه‌ی پیشنهادی برای مصرف کرفس بیشتر

بهتر است کرفس نیز مانند مارچوبه یا بروکلی مصرف شود. می‌توانید شاخه‌ها را خرد کنید و به مدت ده دقیقه در آب یا آب مرغ کم چرب بجوشانید. همچنین می‌توانید در تهیه‌ی سوپ و خورش‌ها از این سبزی پرخاصیت استفاده کنید. توجه داشته باشید که برگ‌های پخته‌ی آن عطر خاصی به غذاها می‌دهند. می‌توانید یک شاخه کرفس را خرد کرده و داخل بشقاب روی میزتان قرار دهید و به عنوان میان‌وعده میل کنید.

کاهو

هر برگ کاهو حدود ۲ کالری دارد. یعنی اینکه یک کاهو حاوی حدوداً ۱۰۰ کالری می‌باشد.

هر چه برگ‌های کاهو سبزتر باشند معنی‌اش این است که ویتامین C و پتاسیم بیشتری دارند.

توصیه‌ی پیشنهادی برای مصرف بیشتر کاهو

غذاهایتان را با کاهو تزیین کنید. سالاد کاهو همیشه روی میز غذایتان باشد و به عنوان پیش غذا میل کنید. فقط حواستان باشد سالادتان را با سس‌های چرب میل نکنید چون عملاً یک سالاد سالم را پرکالری می‌کنید. سرکه یا روغن زیتون را دریابید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه