در سومین تجمع پیگیری مطالبات مردمی گیلان مطرح شد:

مفسدان اقتصادی را مانند مسئولین خائن فتنه ‌۸۸ علناً محاکمه کنید/ حل بحران، مدیر بحران می‌خواهد نه حرف!

استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه مفسدان اقتصادی را باید مانند مسئولین خائن فتنه ‌۸۸ علناً محاکمه شوند، گفت: ۹۰درصد مشکلات اقتصادی امروز از نوع نگاه مدیران کشور از ابتدای انقلاب ناشی می شود.

مفسدان اقتصادی را مانند مسئولین خائن فتنه ‌۸۸ علناً محاکمه کنید/ حل بحران، مدیر بحران می‌خواهد نه حرف!

به گزارش ۸دی، عمران علیزاده شامگاه دوشنبه در سومین تجمع پیگیری مطالبات معیشتی مردم در مسجد حضرت بقیه الله الاعظم (عج) شهرستان رشت به تشریح مشکلات اقتصادی کشور و همچنین ارائه پیشنهادهایی برای بهبود وضع کنونی اقتصاد کشور پرداخت.

 

** ۹۰درصد مشکلات اقتصادی از نوع نگاه دولتمردان ناشی می شود

وی ۹۰درصد مشکلات اقتصادی امروز را ناشی از نوع نگاه مدیران کشور از ابتدای انقلاب تاکنون دانست و افزود: کمتر دولتمردی از ابتدای انقلاب تاکنون در حوزه نظری و عملی به دنبال اقتصاد اسلامی و دینی بوده است.

این استاد دانشگاه با نقد سیاست های نفتی کشور گفت: ما تمام زمینه‌های ایجاد یک اقتصاد تولیدی را در کشور داریم، اما تنها متکی به نفت هستیم و حتی با اینکه جمهوری اسلامی محور تمامی اتفاقات جهان اسلام است اما متأسفانه در حوزه فروش نفت و تأثیرگذاری آن در بازار جهانی انرژی، حرفی برای گفتن نداریم!

این کارشناس حوزه ژئوپلتیک درباره اتفاقات روی داده برای انرژی هسته ای کشور گفت: اگر کشوری در جهان بخواهد از انرژی به عنوان اهرم قدرت استفاده کند باید سه انرژی نفت، گاز و انرژی هسته‌ای را همزمان داشته باشد، کشور ما و چند کشور محدود هر سه انرژی را در دست دارند اما ناکارمدی دولت ها در استفاده از آنها باعث شد ایران بهره کمی از آنها در ایجاد قدرت داشته باشد.

علیزاده اشاره‌ای هم به بحث نفت شمال کشور داشت و گفت: وقتی در سفر رییس جمهور به استان گیلان او را برای بازدید از سایت نفتی میرزاکوچک خان به رودسر می برند و او را از سرمایه گذاری های انجام شده در دولت قبل در زمینه استخراج نفت و ساخت پالایشگاه در گیلان مطلع می کنند جواب می دهد: “تا زمانی که ما در جنوب کشور با ۵دلار نفت استخراج می کنیم نیازی به نفت شمال نداریم”. این در حالی است که توانایی علمی استخراج نفت در شمال کشور وجود داشت و می توانست تحولی در حوزه اشتغال استان گیلان ایجاد کند.

وی در زمینه مطالبات مردمی در زمینه مبارزه با فساد اقتصادی بیان کرد: برای بهبود وضع اقتصادی کشور مبارزه بدون تعارف با فساد اقتصادی شدیداً مورد نیاز است اگر همانگونه که با فتنه‌گران و مفسدان سیاسی در کشور برخورد شد و برخی از مسئولین ارشد فاسد، اعم از معاون رییس جمهور تا نمایندگان مجلس علناً محاکمه شدند، با مفسدین اقتصادی هم بدون اغماض و بی پرده برخورد شود مشکل فساد اقتصادی حل خواهد شد و این از حداقل مطالبات اصلی مردم است.

وی بیان کرد: تمام افرادی که دستشان به فساد اقتصادی آلوده است برای نظام غیر خودی هستند و باید برخورد قاطع با آنان صورت گیرد.

** استاندار سابق گیلان می گفت: “۹۰درصد مراجعات اکثر نمایندگان استان جنبه شخصی دارد”

علیزاده در ادامه به صحبت یکی از استاندارن سابق گیلان اشاره کرد و گفت: این استاندار به خود من گفت بیش از ۹۰درصد مراجعات اکثر نمایندگان استان به من جنبه شخصی دارد اگرچه شاید این جنبه شخصی، شامل مطالبات شهری هم بود اما به هرحال خارج از حیطه عام نمایندگی برای توسعه استان بود.

این استاد دانشگاه افزود: به عنوان یک شهروند به پاکدستی شاکله سیستم قضایی کشور اعتقاد دارم اما اگر این پاکدستی با چاشنی جسارت همراه نشود سودمند نخواهد بود.

وی بیان کرد: ما به قضات پاک دست و شجاعی احتیاج داریم که مبارزه با فساد اقتصادی را به عنوان اولویت اصلی قوه قضاییه قرار دهند.

علیزاده از مدیریت دولت در بحران به وجود آمده انتقاد کرد و گفت: حل بحران، مدیر بحران می‌خواهد نه حرف! بسته پیشنهادی دولت نتوانست بیش از سه روز بازار ارز را آرام کند! دولت نگاه سیاسی را کنار بگذارد و از کارشناسان بحران اقتصادی با هر گرایشی استفاده کند.

وی ضمن انتقاد از زمزمه هایی که درباره مذاکره با آمریکا شنیده می شود، گفت: مذاکرات برجام که در شرایط خوب اقتصادی کشور صورت گرفت حتی نتوانست دولتی مثل انگلستان را مجاب کند که سفارت ایران در انگلستان حساب بانکی باز کند! حالا در این شرایط بد اقتصادی، مذاکره با آمریکا می تواند برای ما در عرصه خارجی راهگشا باشد؟!

علیزاده راهکار اصلی نجات اقتصاد کشور را رجوع به اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: مدل مدیریت سود محور مسئولین که در تضاد کامل با اقتصاد مقاومتی است باعث شده حتی سبک زندگی مردم هم تغییر کند آنقدر که برخی از مردم برای کسب سود بدون زحمت و سریع، تمام سرمایه و زندگی خود را به سمت دلالی در حوزه سکه و ارز بکشاند این مدل اقتصاد لیبرالی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه