در جمع فعالان بخش خصوصی

شمخانی: بخش خصوصی می‌تواند خط شکن اصلی نبرد اقتصادی باشد

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با اشاره به جنگ اقتصادی که با میدان داری آمریکا در حال انجام است، گفت: بخش خصوصی می‌تواند خط شکن اصلی نبرد اقتصادی باشد.

شمخانی: بخش خصوصی می‌تواند خط شکن اصلی نبرد اقتصادی باشد

به گزارش ۸دی، دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در جلسه صبح امروز( سه‌شنبه) هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و فعالان بخش خصوصی اظهار داشت: بخش خصوصی در جنگ اقتصادی امروز، عهده‌دار نقشی است که بسیج مردمی در هشت سال دفاع مقدس ایفا کرد.

نماینده مقام معظم رهبری با بیان اینکه بخش خصوصی در مواجهه موفق با مهمترین تهدیدات کشور کارنامه درخشانی ارائه کرده است، خاطرنشان کرد: اگر در جنگ تحمیلی با روش‌های مرسوم و کلاسیک و با استفاده انحصاری از ظرفیت‌های دولتی با دشمن مواجه می‌شدیم، هنوز صدام در پشت دروازه‌های اهواز بود.

شمخانی گفت: بسیج به عنوان ساختار برآمده از متن جامعه با بهره گیری از ظرفیت‌های عظیم مردمی معادله جنگ نابرابر را به شکل شگفت آوری به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر داد.

دریابان شمخانی ادامه داد: در زمانی که بزرگترین استراتژیست‌های نظامی جهان بر اساس ارزیابی معادلات نظامی معتقد بودند که ایران مغلوب جنگ خواهد بود؛ با وارد شدن بسیج و ورود امکانات، ابتکارات و انگیزه‌های بالای مردمی در جنگ؛ همه معادلات کلاسیک فرو ریخت و اراده مردم سلحشور ایران نقشه‌های نظام سلطه را نقش برآب کرد.

وی تصریح کرد: در جنگ اقتصادی امروز نیز که با میدان داری آمریکا در حال انجام است و ابعادی به مراتب پیچیده‌تر ازجنگ نظامی دارد، نیز تنها معادله تغییر دهنده موازنه غیر قابل قبول کنونی، بازتولید تجربیات و ظرفیت‌های عظیم مردمی و بخش خصوصی و حاکم شدن آن بر فضای تصمیم گیری‌ها و سیاستگذاری‌های اقتصادی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به الزامات شکل گیری این راهبرد جدید در نظام اقتصادی کشور اظهار داشت: غلبه نگاه ملی بر رویکردهای صنفی و منافع شخصی، همراهی با مردم و داشتن برنامه جامع راهبردی برای نقش آفرینی در این عرصه از اولویت‌های غیر قابل اجتنابی است که می‌تواند بخش خصوصی واقعی و پیشرو را به خط شکن اصلی نبرد اقتصادی مبدل سازد.

شمخانی با تقدیر از بخش خصوصی فعال، دلسوز، مردمی و ایثارگر که با انگیزه ملی و اعتقادی به دنبال کمک به حل مشکلات اقتصادی کشور و مردم است، اعلام کرد: ساز و کارهای جدیدی برای فعال سازی و مشارکت هر چه بیشتر فعالان و نخبگان اقتصادی بخش خصوصی در عرصه تصمیم سازی و تصمیم گیری کلان کشور اتخاذ شده که اجرایی خواهد شد.

در ابتدای این جلسه رئیس و نمایندگان اتاق بازرگانی در حوزه‌های صنایع، معادن، عمران ،کشاورزی، دارویی و غذایی مسائل، مشکلات، دغدغه‌ها و راهکارهای خود را بیان کردند.

لزوم مشارکت دادن بخش خصوصی در تصمیمات اقتصادی، کاهش سیطره دولت بر اقتصاد، ضرورت اتخاذ تصمیمات ثبات آفرین و بلندمدت، عدم اتخاذ تصمیمات غیر کارشناسی و برخورد علمی، اصولی و سیستمی با مشکلات شبکه‌ای، از مهم‌ترین نکاتی بود که توسط فعالان بخش خصوصی و نمایندگان اتاق بازرگانی در این جلسه مطرح شد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه