نقش ایران در انتخابات عراق و افغانستان پررنگ است/سپاه حافظ دستاوردهای انقلاب است

احمد عبدالله زاده پاشاکی خطیب جمعه لاهیجان گفت : شهید مطهری چون عالم به زمان بود با خواندن کتابهایش احساس می کنید که تفکر وی هنوز زنده است.

نقش ایران در انتخابات عراق و افغانستان پررنگ است/سپاه حافظ دستاوردهای انقلاب است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از «لاهیجان» حجت الاسلام احمد عبدالله زاده پاشاکی در اولین جمعه ماه رجب با بیان اینکه به فرموده پیامبر اکرم(ص) رجب ماه خداوند،شعبان ماه من و رمضان ماه بندگان خداوند است افزود: اگر میخواهید شب قدر را درک کنید در ماه رجب و شعبان از خود مراقبت کنید.

وی در ادامه با اشاره به روز معلم و سالروز شهادت شهید مطهری افزود: معلمی کار و نقش پیامبران و خداوند است. قوه یادگیری علوم را خداوند در وجود ما نهادینه کرده و تعلیم و تربیت از اهداف انبیاء الهی بوده است.

وی با بیان اینکه دین اسلام و قرآن ما برخلاف کتاب های آسمانی دیگر مثل تورات که تحریف شده نیست و از مسلمانان میخواهد که در پی علم باشند گفت : آموزش دادن و هدایت کردن یک نفر به مانند هدایت کل انسانهای زمین است.

خطیب جمعه لاهیجان در ادامه با اشاره به اینکه چند چیز در سرنوشت انسان تاثیر دارد افزود: قانون ژنتیک ،قانون تغذیه و قانون تربیت خانوادگی در کمال و زوال انسان تاثیرات فراوانی دارند.

وی در همین رابطه افزود : معلم می تواند با علم و روشنگری خود این سه قانون را خنثی کند.

حجت الاسلام عبدالله زاده در ادامه با بیان اینکه شهید مطهری در همه زمینه ها احساس تکلیف می کرد گفت : وی عالم به زمان بود به طوری که با خواندن کتاب هایش احساس می کنید که وی هنوز زنده است .

وی با اشاره به ترور شهید مطهری توسط گروهک فرقان گفت : مگر میشود تفکر و مغز را ترور کرد،لذا امام خمینی (ره) فرمود که تمامی آثار شهید مطهری قابل استفاده است.

خطیب جمعه لاهیجان با توجه به هفته عقیدتی ، سیاسی با بیان اینکه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران خدمات فراوانی به این کشور عرضه کرده گفت: در حوزه نظامی در کنار نیروهای نظامی و در حوزه فرهنگ نمی توان این خدمات را نادیده گرفت.

وی با اشاره به اینکه حفظ دستاورد ها و ارزش های اسلامی توسط سپاه انجام میگیرد افزود : شجره طیبه صالحین که نیروهای انقلابی را تربیت می کند و تحویل جامعه می دهد بخش کوچکی از فعالیت های این نهاد انقلابی است.

خطیب جمعه لاهیجان در پایان با اشاره به انتخابات عراق و افغانستان افزود: ما امیدواریم که در عراق همان حزب دولت و نوری مالکی رای آورند تا کشور عراق از این منجلابی که در آن فرو رفته نجات یابد.

وی همچنین با اشاره به انتخابات در افغانستان گفت: مشی سیاسی عبدالله عبدالله با مشی سیاسی ایران موافق است.

وی با اشاره به حضور دو نیم میلیون نفر افغان در ایران گفت : امیدواریم که با سرمایه گذاری روی افغان های مقیم ایران بتوانیم آنها را برای حمایت از عبدالله عبدالله بسیج کنیم. و نگذاریم کاندیدای مورد نظر همنجس گرایان ، آمریکا و غرب که با تمام وجود از اشرف غنی احمدزی حمایت کرده اند و وی نیز موضع تندی علیه اسلام دارد روی کار آید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه