در جلسه کمیسیون بهداشت شورای شهر مطرح شد:

درخواست افزایش خدمات‌دهی به کارکنان آرامستان‌ها در رشت

جلسه کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت با محوریت بررسی وضعیت کارکنان آرامستان ها برگزار و اعضاء بر لزوم توجه ویژه مسئولان به این افراد تأکید و خواستار افزایش خدمات دهی شدند.

درخواست افزایش خدمات‌دهی به کارکنان آرامستان‌ها در رشت

به گزارش ۸دی، غروب یکشنبه پنجاه و چهارمین جلسه کمیسیون بهداشت،‌ محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت با موضوع بررسی عملکرد سازمان آرامستان ها در تالار شورا برگزار شد.

در این جلسه رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری ضمن تشکر و قدردانی از خدمات کارکنان حوزه آرامستان ها، اظهارکرد: کارکنان آرمستان ها با توجه زحمات و تلاش های که انجام می دهند گمنام هستند.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه فشارهای روحی و روانی کارکنان سازمان آرامستان ها به واسطه کارشان بسیار بالا است، افزود: با توجه به حساسیتی که در کار حوزه آرامستان ها وجود دارد شورای پنجم  تلاش می کند در افزایش خدمات دهی به این سازمان با برگزاری جشنواره ها و اردوها فرهنگی و زیارتی اقدام کند.

وی در ادامه تصریح کرد: استقرار پزشکی قانونی باعث کم شدن بروکراسی اداری در این زمینه شده است.

لزوم نگاه ویژه شهرداری رشت به کارکنان آرامستان

مدیرعامل سازمان آرامستان ها نیز در ادامه این جلسه اظهارکرد: در سال جاری تلاش شده تا استراحتگاه و فضای آرامش این افراد را با توجه شرایط خاص کاری آنها فراهم کنیم.

سهراب راستگو با تأکید براینکه شهرداری نباید هیچ تفاوتی میان کارکنان سازمان آرامستان ها با دیگر مشاغل این سازمان قائل شود، ادامه داد: شهرداری باید با توجه به سختی کار کارکنان این سازمان نگاه ویژه ای به کارکنان آرمستان ها داشته باشند.

نباید میان کارکنان آرامستان با سایر سازمان تفاوتی باشد

عضور شورای شهر رشت در ادامه این جلسه با اشاره به سختی کار این افراد، اظهار کرد: متاسفانه این عزیزان به رقم تلاش و خدماتی که انجام می دهند همیشه مورد هجمه خانواده های متوفیان قرار می گیرند.

اسماعیل حاجی پور تأکید کرد: این موضوع اصلا پذیرفتنی نیست که عده ای با وجود آسان بودن شرایط کاری از اضافه کار خوب برخوردار بوده ولی کارکنان آرمستان تنها سه ساعت اضافه کار دریافت کنند.

توجه سلامت جسمی پرسنل آرامستان ضروری است

بهراد ذاکری عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه گفت: فارغ از درگیری جسمی، این شغل به لحاظ روحی و سختی کار مشکلات خاص خود را برای پرسنل آرامستان ها به همراه دارد.

وی با تاکید بر بحث سلامت این کارکنان این سازمان، افزود: سلامت پرسنل آرامستان ها در اولویت کاری قرار دارد.

راه اندازی درمانگاه برای ارائه خدمات پزشکی به کارکنان آرامستان ها

محمد حسین عاقل منش نیز عضو دیگر شورای شهر رشت نیز با بیان اینکه باید به فکر حل مشکلات این کارکنان باشیم، گفت: باید تسهیلات جانبی این سازمان افزایش پیدا کند.

به گفته این مسئول باید با سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری تفاهم نامه ای برای ارائه خدمات بیشتر به این سازمان امضا شود.

وی افزود: امیدواریم با ایجاد درمانگاه درمانی برای سازمان آرامستان ها معاینات پزشکی که برای این کارکنان الزامی به صورت مستمر انجام شود.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه