هرکس دغدغه ی حفظ نظام دارد، باید مدیریت جهادی داشته باشد

هاشمی وظیفه ی معلم را فرهنگ سازی، بدعت ستیزی و اسلام آموزی ذکر کرد و افزود: یک معلم وظیفه دارد تا مجهز به علم روز شود و به رفع شبهات دانش آموزان بپردازد.

هرکس دغدغه ی حفظ نظام دارد، باید مدیریت جهادی داشته باشد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صبح شفت، خطبه های نماز جمعه ی این هفته شفت به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالله هاشمی امام جمعه ی شهرستان شفت اقامه شد.

هاشمی در خطبه ی اول با توصیه به تقوای الهی به اهمیت ماه پربرکت رجب و فضائل آن پرداخت و همچنین از سوم رجب به عنوان شهادت امام هادی (ع) یاد کرد و به توصیف ویژگی ها و فضائل آنحضرت پرداخت.

امام جمعه ی شهرستان شفت در خطبه ی دوم نماز جمعه ی این هفته با ذکر این نکته که معلم اول خداوند است، اهمیت این شغل را یادآور شد وگفت: معلمی شغل انبیاست و هیچ مقامی بالاتر از این نیست. امام خمینی (ره) شرایط معلم را خودسازی اولیه و تهذیب نفس دانسته تا حرفشان اثر داشته داشته باشد.

وی به انس و الفت شهید مطهری با قرآن اشاره کرد و افزود: ایشان هیچگاه از قرآن و آموزه های قرآنی جدا نشد. و به عنوان معلمی نمونه تمامی دردها را شناسایی و به رفع آن می پرداخت.

هاشمی با توصیه به احسان نسبت به والدین افزود: در حدیثی از پیامبر اکرم (ص) داریم که ۳ پدر برای هر فرد وجود دارد، یکی پدری که زاد و ولد فرد از اوست، دومی پدر خانم و نفر سوم پدری که به انسان راه و رسم درست زندگی کردن را می آموزد. پس تکریم و  احترام معلمین نیز همانند والدین اهمیت دارد.

وی وظیفه ی معلم را فرهنگ سازی، بدعت ستیزی و اسلام آموزی ذکر کرد و افزود: یک معلم وظیفه دارد تا مجهز به علم روز شود و به رفع شبهات دانش آموزان بپردازد.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم ایستادن روی پای خود و قوی تر شدن افزود: اگر در این چند ماهه غربی ها بی ادبی را به اوج رساندند نشان دهنده ی این است که باید قوی تر شویم. هرجا نسبت به باورهای دینی عقب نشینی کردیم عقب افتادیم.

امام جمعه ی شفت یادآور شد: آنهایی که دغدغه ی حفظ نظام دارند، مدیریت جهادی دارند. تکلیف گرایی معطوف به نتیه، عقلانیت همرتاه با اخلاق و معنویت، آرمان گرایی اقع بینانه، ایثار، اخلاص عشق به محرومان و … از مصداق های مدیریت جهادی اند. اگر در هر برنامه ای که دولت یا مجلس می خواهند عملیاتی کنند نگاه اولشان به محرومان باشد و تبعات این کار را بر قشر محروم بسنجند آنگاه مدیریت جهادی را پیاده سازی کرده اند.

هاشمی با ذکر اینکه باید ساخت و سازها نیز اسلامی باشد افزود: بهتر است اگر می خواهیم تغییری در ورودی شهر و شهرستان اعمال کنیم، آن را اسلامی کنیم و از علما و شهدای شهرستان الهام بگیریم.

لازم بذکر است در پایان مراسم نماز جمعه ی این هفته به مناسبت روز معلم از تعدادی از معلمان شهرستان با اهدای گل تقدیر شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه