سردار مؤمنی خبر داد:

دستگیری چندین قاچاقچی و اخلال‌گر اقتصادی/ کشف انبارهای مختلف و بزرگ احتکار کالا در کشور

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: چند قاچاقچی، باند و افرادی که در نظام اقتصادی کشور اخلال می‌کردند دستگیر شدند.

دستگیری چندین قاچاقچی و اخلال‌گر اقتصادی/ کشف انبارهای مختلف و بزرگ احتکار کالا در کشور

به گزارش ۸دی، سردار اسکندر مؤمنی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه سفر به لرستان به‌منظور بازرسی و نظارت برنامه‌ای نیروی انتظامی از استان‌هاست چرا‌که نیروی انتظامی سالانه از همه استان‌ها نظارت و بازرسی برنامه‌ای دارد و امروز مرحله نهایی آن بازرسی از نیروی انتظامی استان لرستان است که خوشبختانه نیروی انتظامی استان لرستان نسبت به بازدید دوره قبل ۴.۵ نمره ارتقا‌ء و روند رو به رشدی داشته و عملکرد آن خوب بوده است.

وی افزود: نیروی انتظامی لرستان خوشبختانه با توجه به همه شرایط موجود در بحث جرائم و سرقت کاهش ۲۲درصدی داشته و در مقابل کشفیات آن ۱۱ درصد افزایش داشته است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی ضمن قدردانی از عوامل انتظامی لرستان عنوان کرد: با توجه به نظر‌سنجی‌ای که از امداد‌خواهان و مراجعه‌کنندگان لرستان داشتیم، عملکرد نیروی انتظامی مثبت بوده و مردم رضایت داشتند به‌طوری که رضایت مردم بیشتر از سال گذشته بوده و بیش از ۸۰ درصد اعلام رضایت‌مندی کردند. در کشور نیز شرایط امنیتی مطلوب است. خوشبختانه باید گفت همه شاخص‌های عمده ما بهبود قابل توجهی داشته و جرائم عمده، خشن و جنایی کاهش داشته است.

سردار مؤمنی با بیان اینکه تمام کشفیات در کشور افزایش داشته است، تصریح کرد: تصادفات در کشور کاهش و در مجموع شاخص‌های امنیتی در کشور بهبود قابل توجهی داشته است و ما از یک امنیت خوب، قابل قبول و پایداری برخوردار هستیم البته به‌مفهوم این نیست که در هیچ جرمی افزایش نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: میانگین جرائم خشن و جنایی کاهش داشته اما در برخی از جرائم مانند سرقت مغازه افزایش داشته‌ایم؛ البته خوشبختانه در مجموع، شاخص‌های امنیتی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ بسیار بهتر بوده و باید گفت در ۴ماهه اول امسال، ایران ۹۷ امن‌تر از ایران ۹۶ بوده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با شرایط اقتصادی کشور اظهار داشت: نیروی انتظامی از دی‌ماه سال گذشته با درخواست دولت و هماهنگی‌هایی که صورت گرفت، به میدان آمد و هر آنچه در توان داشته از کنترل بازار گرفته تا کمک به دولت پای‌کار آمده است.

وی افزود: برخورد با قاچاقچیان عمده در دستور کار بود که چند قاچاقچی، باند و افرادی که اخلال در نظام اقتصادی می‌کردند دستگیر شدند و افرادی که نقش مؤثر در این اخلال داشتند تحویل دستگاه قضایی شدند. اکنون نیز این مسئله در حال پیگیری است که از سوی دستگاه قضایی مرحله به مرحله اعلام می‌شود.

سردار مؤمنی در رابطه با برخورد با محتکران عنوان کرد: در بحث احتکار‌ و کسانی که متأسفانه از این شرایط سوء‌استفاده می‌کنند نیز همکاران ما در سراسر کشور بسیج شدند که انبارهای مختلف و بزرگی را شناسایی و کشف کردند‌. در بحث کشف کالاهای احتکارشده دستاوردهای خوبی به‌دست آوردیم و بسیاری از این کالاها با حکم دستگاه قضایی وارد  چرخه مصرف و فروش کشور شد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: مردم مطمئن باشند هر کسی که اخلال کرده یا ارز دولتی گرفته و یا کالا وارد نکرده یا وارد کرده در انبارها نگه داشته، حتماً رسیدگی و پیگیری می‌شود. این‌گونه نیست کسانی که ارزی گرفتند، کالایی آوردند تمام شد، نه، مطمئن باشند نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و دولت تا آخر پای کار هستند تا هر کسی جرم و تخلفی کرده به آن رسیدگی شود.

سردار مومنی تصریح کرد: در بحث احتکار وظیفه ما کنترل میدانی است، دستگیری آن‌هایی که قاچاق و فروش غیر‌قانونی کالا انجام می‌دهند و احتکار می‌کنند به‌صورت جدی در دستور کار ما‌ست و پیگیری می‌کنیم.‌ مردم آرامش خود را باید حفظ کنند بخشی از این مسائل التهاب است و بخشی واقعیت‌های عینی است که مشکلاتی پیش‌آمده ‌و از آنجا که بخش عمده التهابات است، مردم به شایعات توجه نکنند، نیروهای انتظامی، دستگاه قضایی و دولت پای کار هستند تا از این شرایط عبور کنیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی ‌افزود: دلال‌هایی که سکه خریدند و یا در زمان خاص ارز خریداری کردند، تلاش‌شان این است که این قیمت پایین نیاید و بالا نگه داشته شود، هر بار شایعات مختلف و التهاب ایجاد می‌کنند اما مطمئن باشند نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و خود دولت پای کار  است که انشاءالله با همدلی و هماهنگی از این مرحله عبور کنیم.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر معاندین نیز بیکار ننشستند به طوری که منافقان، سلطنت‌طلبان و عیادی برخی از کشورهای معاند  هماهنگ با هم فراخوان‌های متعدد و گسترده‌ای زدند که خوشبختانه مردم توجهی به این امر نکردند جز در چند شهر آن هم به صورت خیلی مختصر بود که مردم استقبال نکردند چون مردم خودشان می‌دانند نعمت امنیت یکی از بزرگترین نعمت‌هاست.

سردار مومنی بیان کرد: همه دستگاه‌ها، نیروی انتظامی و خود مردم این نعمت امنیتی که وجود دارد را در محیط پیرامونی مشاهده می‌کنند. همه مردم قدر نعمت امنیت را می‌دانند ضمن اینکه وقتی که افرادی تشویق می‌کنند به اغتشاش، تخریب اموال عمومی غیر از این که در امنیت اثر می‌گذارد و سبب ناامنی می‌شود، شرایط اقتصادی را بدتر می‌کند.

وی گفت: خود مردم با درک و هوشیاری بسیار بالایی جواب رد دادند چون قدر امنیت‌شان را می‌دانند البته نیروی انتظامی نیز محکم پای کار ایستاده و با هر‌گونه اقدامی که بخواهد اخلال در نظم و امنیت، تخریب اموال عمومی، ایجاد خسارت، بی‌قانونی و بی‌نظمی کند به طور حتم با آمادگی کامل برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: در ۴ ماهه نخست امسال در کشور حدود ۳۰۰ تن کشفیات مواد مخدر داشتیم که این کشفیات نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است. در عین حال که در داخل شهرها درگیر موضوع احتکار، قاچاق و مقابله با سرقت‌ها هستیم در مرز نیز همرزمان و مرزبانان ما مشغول انجام وظیفه هستند.

سردار مومنی افزود: امسال درگیری و حمله‌ها توسط ضد‌انقلاب، معاندین و اشرار به مرزها بیشتر شده اما در عین حالی که درگیری‌ها بیشتر شده باید گفت میزان موفقیت آن‌ها کمتر و کشته‌های اشرار بیشتر شده است، شهدای ما نیز حدود ۳۰ درصد کمتر شده است. علی‌رغم این درگیری‌ها وقتی همه شاخص‌ها را نگاه می‌کنیم از صفر مرز تا عمق شهرها، امنیت نسبت به سال گذشته بسیار بهتر شده است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه