عضو هیئت رئیسه مجلس:

وضعیت امکانات و سرانه آموزشی کشور نامطلوب است

عضو هیئت رئیسه مجلس‌ با تأکید بر لزوم به‌روزرسانی بسیاری از تجهیزات مدارس گفت:‌ وضعیت امکانات و سرانه آموزشی در مدارس کشور مطلوب نیست.

وضعیت امکانات و سرانه آموزشی کشور نامطلوب است

به گزارش ۸دی، اسدالله عباسی در رابطه با وضعیت امکانات و سرانه آموزشی کشور  اظهار داشت:‌ تجهیزات بسیاری از واحدهای آموزشی دولتی در این سال‌ها متناسب با جمعیت دانش‌آموزان هیچ تغییری نکرده به طوری‌که شرایط بسیاری از این مدارس حتی در حوزه سرمایشی نیز مطلوب نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس از جلسه چند روز اخیر وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات خبر داد و عنوان کرد:‌ بررسی مشکلات و موانع موجود جهت اجرای سند تحول بنیادین، پرداخت مطالبات فرهنگیان ‌و پاداش پایان خدمت بازنشستگان از محورهای مورد تأکید در این جلسه بود.

عباسی تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر معلمان حق‌التدریسی، آموزش دهنده‌ها و‌ کلاً نیروهای به جا مانده از استخدام را مورد اشاره قرار داد و افزود:‌ تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ شد و امیدواریم با مجموعه این رایزنی‌ها هرچه زودتر این دسته از نیروهای آموزشی به حقوق خود برسند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس نوسازی و بازسازی مدارس و تجهیزات مدارس را ضروری اعلام کرد و ابراز داشت:‌ موانع و مشکلاتی در این زمینه نظیر کمبود اعتبارات وجود دارد اما با توجه به حساسیت موضوع انتظار داریم وزارت آموزش و پرورش در این زمینه بیشتر تلاش کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس وضعیت سرانه آموزشی را مورد انتقاد قرار داد و گفت‌:‌ در حال حاضر طبق بررسی‌های انجام شده امکانات سرمایشی در مدارس به نحو مطلوبی وجود نداشته و دانش‌آموزان برای شرکت در کلاس‌های فوق برنامه تابستان دچار مشکل هستند.

وی لزوم توانمندسازی مدارس را از جمله خواسته‌های نمایندگان از وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد و بیان داشت:‌ مدارس شبانه‌روزی به یکسری امکانات و تجهیزات لازم باید مجهز شوند زیرا رسیدن به یک نقطه مطلوب در حوزه آموزش و پرورش بدون به‌روزرسانی زیرساخت‌ها امکان‌پذیر نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس اجرای طرح تحول بنیادین را ضامن ارتقای بسیاری از زیرساخت‌های آموزشی و پرورشی دانست و عنوان کرد:‌ امیدواریم با فراهم آمدن اجرای صحیح سند تحول بنیادین در مجموعه بزرگ آموزش و پرورش کشور شاخص‌های کیفی هر چه بیشتر ارتقاء پیدا کند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه