عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

احتمال قاچاق با دو قیمتی شدن ارز بیشتر می شود/اگر نظارت نباشد اقتصاد کشور زمین گیر می شود

عضو کمیسیون اقتصادی ضمن هشدار در مورد اینکه دو قیمتی شدن ارز باعث ایجاد قاچاق در کشور می شود، گفت: از دولت و قوه قضاییه می خواهیم مفسدان اقتصادی را شناسایی و اعدام کنند.

احتمال قاچاق با دو قیمتی شدن ارز بیشتر می شود/اگر نظارت نباشد اقتصاد کشور زمین گیر می شود

به گزارش ۸دی، سیدکاظم دلخوش، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بسته ارزی جدید دولت اظهار کرد: دولت با تاخیر این بسته را ارایه داد و باید زودتر از اینها سیاست های ارزی اش را اصلاح و ابلاغ می کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت در این بسته دو سیاست را در پیش گرفته است در تشریح این دو سیاست گفت: سیاست اول این است که دولت تا مبلغ ۲۰ میلیارد دلار از درآمدهای خودش را برای کالاهای ضروری مردم اختصاص دهد. سیاست دیگر دولت این است که هم دست صرافی ها برای واردات و صادرات ارز را باز گذاشته است و هم برای صادرات کمک می کند و این موضوع نیز خوب است ولی کافی نیست، ما اعتقاد داریم دولت باید به فکر خدمات مردم در شرایط فعلی باشد.

دلخوش با اشاره به لزوم بر برخورد با مفسدان اقتصادی گفت: دولت نباید به همین صورت مفسدان اقتصادی را رها کند یعنی آنهایی که ارز گرفته اند و کالا را به مردم گران فروخته اند باید این ارزها از آنها پس گرفته و به دولت برگردانده شود. دولت می تواند از این منابع برای کمک به مردم استفاده کند البته بازار ارز نباید دولت را از دادن خدمات، امکانات و توجه به زندگی مردم بی توجه کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به اینکه وقتی که ارز دو قیمتی می شود احتمال قاچاق بسیار بالا می رود و اگر کنترل نباشد قاچاق اقتصاد کشور را زمین گیر می کند، گفت: دولت برای جلوگیری از به وجود آمدن قاچاق ضمن نظارت بر قیمت ارز از قوه قضاییه بخواهد مفسدان اقتصادی را اعدام کند و با آنها برخورد جدی داشته باشد.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه