مدیرکل ورزش و جوانان گیلان مطرح کرد:

تعهدات مالک سپیدرود عملی نشود باشگاه را پس می گیریم/ شانس بالای مدال آوری ورزشکان گیلانی در جاکارتا

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: مالک جدید باشگاه سپیدرود رشت متعهد شده است در بازه‌های زمانی مشخص‌شده اقدام به تسویه مطالبات گذشته و پرداخت مطالبات جدید کند.

تعهدات مالک سپیدرود عملی نشود باشگاه را پس می گیریم/ شانس بالای مدال آوری ورزشکان گیلانی در جاکارتا

به گزارش ۸دی مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان در گفتگویی  با اشاره به در پیش بودن بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: در این دوره از رقابت‌ها نسبت به دوره پیشین، با افزایش ۲۰ درصدی ورزشکاران گیلانی مواجه هستیم که این افزایش، شانس کسب مدال ورزشکاران گیلانی را افزایش می‌دهد.

بخشی با اشاره به حضور ۱۲ ورزشکار گیلانی در جاکارتا افزود: این ورزشکاران در رشته‌های شمشیربازی، قایقرانی و سپک تاکرا با سایر رقبای آسیایی پیکار می‌کنند، هر ۱۲ ورزشکار گیلانی از شانس بالایی برای کسب مدال برخوردارند و با برنامه‌ریزی مدون، می‌خواهیم بعد از سال‌ها به مدال المپیک در توکیو دست‌یابیم.

وی با اشاره به تغییرهای پی‌درپی مالکیت سپیدرود و اینکه پنج درصد واریزی حق نقل‌وانتقال باشگاه به هیأت فوتبال استان، نقشی در این تغییرات ندارد گفت: هیأت فوتبال بابت انتقال تیم به آقای نوین هیچ مبلغی را دریافت نکرده است و اگر چکی هم دریافت کرده باشد حق قانونی این هیأت است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: قانون فیفا این اجازه را به هیأت فوتبال می‌دهد که بابت هر نقل‌وانتقال باشگاه، درصدی را دریافت کند ولی دریافت این پنج درصد دلیل نقل‌وانتقالات اخیر سپیدرود نیست، اداره کل ورزش و جوانان از این پنج درصدها هیچ نفعی نمی‌برد.

 

بخشی بابیان اینکه مالک سابق باشگاه سپیدرود به دلیل عدم تعهدات مالی از مالکیت سپیدرود کنار گذاشته شد تصریح کرد: ایشان در قراردادی که منعقد کرده بود، متعهد به پرداخت بدهی سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی بود که نتوانست به تعهد خود عمل کرد و تعهدات جدیدی نیز بر باشگاه تحمیل کرد، این شرایط باعث شد مجبور به تغییر مالک باشگاه سپیدرود شویم.

وی با اشاره اینکه مالک سابق همچنان در حال سیاه نمایی است بیان کرد: یک ماه به ایشان برای عمل به تعهدات خود فرصت دادیم که نتوانست از پس تعهدات بربیاید و نمی‌توانستیم باشگاه را به امان خدا واگذار کنیم.

بخشی با اشاره به قرارداد سفت و محکم با محمد نوین گفت: در این قرارداد مالک جدید باشگاه سپیدرود رشت متعهد شده است در بازه‌های زمانی مشخص‌شده اقدام به تسویه مطالبات گذشته و پرداخت مطالبات جدید کند، چک تضمین ۱۰ میلیارد تومانی از وی گرفته‌شده که به امضای سه تن رسیده است، اگر مالک باشگاه سپیدرود نتواند به تعهدات مالی عمل کند و به این نتیجه برسیم که توانایی انجام تعهدات را ندارد، نسبت به بازپس‌گیری سپیدرود اقدام می‌کنیم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان بابیان اینکه محمد نوین تاکنون بیش از یک میلیارد تومان در سپیدرود هزینه کرده است افزود: در قرارداد ایشان بندی وجود دارد که در صورت عدم انجام تعهدات مالی، تیم بدون اینکه ریالی به ایشان پرداخت شود باز پس گرفته می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که زمزمه‌هایی مبنی بر تغییر مالکیت باشگاه سپیدرود به گوش می‌رسد و معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان برای یافتن خریداری جدید به تهران سفرکرده است گفت: گروهی با رایزنی مالک سابق باشگاه سپیدرود به رشت آمدند و با پیشنهاد رسمی خواهان حضور در سپیدرود شدند، ما به این گروه اعلام کردیم که در صورت تمایل می‌توانند اسپانسر سپیدرود شوند و به مالک این باشگاه کمک کنند.

بخشی بابیان اینکه قصد تغییر مالکیت سپیدرود را ندارد افزود: ابوالفضل صادقی معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان به همراه محمد نوین مالک باشگاه سپیدرود برای مذاکره جهت اسپانسری گروه خواهان حضور در سپیدرود، عازم تهران شدند که در مذاکرات به توافق نرسیدند و قضیه اسپانسری این گروه، منتفی شد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با اشاره به اولویت این اداره در توانمندسازی جوانان گفت: با برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی و ایجاد کلاس‌های آموزشی، فضا به سمت توانمندسازی جوانان سوق داده شد.

وی افزود: گام بعدی اشغال زایی جوانان است که در این راستا اقدامات خوبی نظیر انعقاد قرارداد مابین صندوق کارآفرین و وزارت ورزش، سمینارهایی پیرامون ایده‌های نوین در اشتغال‌زایی و بررسی این ایده‌ها انجام‌شده است، حدود شش میلیارد تومان اعتبار برای این طرح‌ها در نظر گرفته‌شده است که در صورت تائید طرح، قابل پرداخت به ارائه‌دهنده طرح است، سقف پرداختی یک‌صد میلیون تومان با بهره چهار درصد است.

بخشی بابیان اینکه هشت مرکز تخصصی مشاوره خانواده در استان گیلان وجود دارد بیان کرد: با توجه به انقباض اقتصادی، در بحث نشاط اجتماعی نتوانستیم به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنیم ولی باوجود محدودیت‌های مالی، با استفاده از سازمان‌های مردم‌نهاد کمی این خلأ را پوشش دادیم و با استفاده از ظرفیت‌های بومی استان نظیر بازی‌های بومی محلی و خانه‌های ورزشی روستایی سعی در افزایش شورونشاط جامعه داریم.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه