عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تشریح کرد:

رئیس جمهور تا چه زمانی برای معرفی وزیر جدید کار زمان قانونی در اختیار دارد؟

یوسف‌نژاد با یادآوری اینکه رئیس جمهور باید فرد جایگزین ربیعی را تا ۳ ماه آینده معرفی کند تاکید کرد: این فرد باید مورد تایید مجامع کارگری و مجامع مرتبط با تامین اجتماعی و فنی و حرفه‌ای باشد.

رئیس جمهور تا چه زمانی برای معرفی وزیر جدید کار زمان قانونی در اختیار دارد؟

به گزارش ۸دی، علی‌اصغر یوسف‌نژاد، با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی کار باید تا ۳ ماه آینده توسط رئیس جمهور به مجلس معرفی شود، گفت: با توجه به رای موافق نمایندگان مجلس به استیضاح آقای ربیعی، دولت باید بلافاصله برای اداره این وزارتخانه سرپرست تعیین کند و بهترین فرد را نیز به عنوان جایگزین آقای ربیعی برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی کند تا فرآیند آن طی شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشخصاتی که رئیس جمهور باید برای انتخاب فرد جایگزین ربیعی مد نظر قرار دهد تصریح کرد: رئیس جمهور باید فردی جوان که دارای تجربیات حداقلی باشد را به عنوان جایگزی آقای ربیعی انتخاب کند، ضمن اینکه در این مورد باید با مراجع رسمی و تخصصی مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی نیز مشورت کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: رئیس جمهور همچنین لازم است برای انتخاب وزیر جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دستگاه‌هایی همچون وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و صنعت، معدن و تجارت نیز که با این وزارتخانه ارتباط دارند نیز مشورت کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: البته رئیس جمهور برای انتخاب وزیر جدید باید برنامه‌های خوبی که آقای ربیعی اجرا می‌کرده است را هم مدنظر قرار دهد و فرد مناسبی را انتخاب کند که بتواند ادامه‌دهنده این راه باشد، ضمن اینکه در این مورد با مجامع کارگری و مجامع صنفی مدیران و مجامع مرتبط با تامین اجتماعی و فنی و حرفه‌ای هم مشورت کند

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه