قطع مکرر برق در استان گیلان پایان می‌یابد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت:‌ خاموشی‌های برنامه‌ریزی‌ شده در استان گیلان به علت تثبیت شرایط و کاهش دمای هوا به‌زودی پایان پیدا می‌یابد.

قطع مکرر برق در استان گیلان پایان می‌یابد

به گزارش ۸دی، ‌جمشید طالبی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت تجلیل از خبرنگاران برگزار شد اظهار داشت:‌ با مدیریت صحیح مصرف برق خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده در استان گیلان به علت تثبیت نسبی شرایط و کاهش دمای هوا به زودی پایان می‌پذیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان ضمن عذرخواهی از مشترکان به علت بروز قطعی‌ ‌و خاموشی‌های برق افزود:‌ تأمین خواسته‌ها و نیاز همه مشترکان برق از جمله اهداف بسیار مهم و راهبردی شرکت توانیر بوده و برنامه‌های راهبردی این مجموعه همواره بر روی رعایت این نکته متمرکز است.

طالبی خطوط انتقال برق در کشور را تابع یک سیستم کاملاً به هم پیوسته در کل کشور اعلام کرد و بیان داشت:‌ سازمان توسعه برق ایران که زیر نظر شرکت توانیر فعالیت می‌کند سیاستگذاری‌های کلی در حوزه نحوه پراکنش ایجاد و ساخت پروژه‌های برق رسانی و نیروگاه‌ها را انجام می‌دهد.

وی با تأکید بر این نکته که اعتبارات لازم جهت ساخت نیروگاه‌های تولید برق در کشور به صورت صد در صدی از منابع ملی تأمین می‌شود ابراز داشت: ‌بر اساس این مطالعات کلان انجام گرفته، ساخت و احداث نیروگاه‌ها در هر کجای کشور که دارای زمینه‌های مساعد باشد انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از خروج واحد تولید از شرکت مادر تخصصی توانیر خبر داد و عنوان کرد:‌ در این دو ساله اخیر به علت وقوع این دست از تغییر و تحولات در شرکت توانیر کلیه فعالیت‌های مربوط به تولید و امور مربوط به آن در یک سازمان مجزای دیگری قرار گرفت.

طالبی با تأکید بر اینکه خاموشی‌های با برنامه یا همان مدیریت اضطراری بار در همه نقاط کشور به مرحله اجرا در می‌آید تصریح کرد: تنها استانی که امسال به‌خاطر اجرای یکسری از تمهیدات ویژه، وضعیت اضطراری برق و خاموشی‌ها در آن به مرحله اجرا نرسیده استان خوزستان است.

وی استفاده از ژنراتورها را در ادارات،‌ سازمان‌ها و بیمارستان‌ها جهت تولید برق بسیار ضروری خواند و عنوان کرد:‌ مدیریت صحیح مصرف برق،‌ تعطیلی ادارات در برخی از روزهای گرم هفته و به‌کارگیری از تجهیزاتی نظیر ژنراتورها از جمله دلایل عدم وقوع خاموشی‌ها در خوزستان بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از رشد مصرف برق در چهار ماهه نخست امسال خبر داد و عنوان کرد:‌ افزایش بی‌سابقه دمای هوا،‌ بروز پدیده خشکسالی در بسیاری از نقاط کشور و استمرار گرما از جمله برخی از دلایل مؤثر در افزایش میزان مصرف برق به ویژه در برخی استان‌ها است.

طالبی مهم‌ترین عاملی که در مسیر ساخت انواع نیروگاه‌های تولید برق کشور اختلال ایجاد کرده را برشمرد و عنوان کرد:‌ به علت مشکلات اقتصادی و نبود نقدینگی لازم در سال‌های اخیر،‌ روند ساخت و ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت تولید انرژی برق به صورت مطلوب و مورد انتظار پیش نرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان به معضل خشکسالی در کشور و تأثیرات مخرب آن روی صنعت تولید انرژی برق آبی اشاره کرد و اظهار داشت:‌ اگر این پدیده در کشورمان به وقوع نپیوسته بود با مدیریت مصرف انرژی می‌توانستیم از بروز خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده جلوگیری به عمل آوریم.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه