اولین دفتر خدمات الکترونیکی قضایی در لاهیجان گشایش یافت

اولین دفتر خدمات الکترونیکی قضایی در شهرستان لاهیجان افتتاح شد.

اولین دفتر خدمات الکترونیکی قضایی در لاهیجان گشایش یافت

به گزارش هشت دی،این دفتر خدمات الکترونیکی قضایی روز چهارشنبه با حضور الهیان معاون فناوری و اطلاعات دادگستری کل استان گیلان و رئیس دادگستری شهرستان لاهیجان در برج مظفر واقع در خیابان امرشهید لاهیجان افتتاح شد.
این دفتر به منظور پیگیری پرونده های حقوقی و کاهش مراجعه به محاکم قضایی آغاز به کار کرده و دادخواست های حقوقی و تجدید نظرخواهی ، واخواهی ، ثبت اظهارنامه ها و ثبت ثنا (ثبت نام الکترونیکی) از جمله اقداماتی است که از سوی این دفتر الکترونیکی برای سهولت دسترسی به پرونده ها در محاکم قضایی سراسر کشور انجام می شود.
مدیر این دفتر خدمات الکترونیکی قضایی گفت: این دفتر با دفاتر خدمات الکترونیکی سایر شهرستان ها در کشور و مراجع قضایی رابطه خواهد داشت و انجام کارهای حقوقی مردم از طریق این دفتر باعث کاهش مراجعات به دادگستری و محاکم قضایی خواهد شد.
حجت قنبری دوست افزود: اینگونه دفاتر سهولت دسترسی و پیگیری پرونده های حقوقی در مراجعات قضایی کشور را برای شهروندان فراهم می کنند و از نظر بعد زمان و مکان، رسیدگی راحت تر می شود و کارها به نیابت از دادگستری انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: دسترسی سریع به ارائه و پیگیری دادخواست، شکوائیه، اظهارنامه ، ارائه و پیگیری درخواست عفو، لایحه و محاسبه هزینه دادرسی و خدمات الکترونیک قضایی از جمله مزایای این دفتر است.
شهرستان لاهیجان در شرق استان گیلان واقع شده و دارای ۲ شعبه مستقل دادگستری در شهر لاهیجان و بخش مرکزی است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه