راه اندازی منطقه آزاد ویژه کشاورزی در گیلان

​نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از موافقت وزیر با راه اندازی منطقه آزاد ویژه کشاورزی در گیلان خبر داد و گفت: منطقه آزاد ویژه کشاورزی با هدف وضع و اجرای مقررات آسان برای صادرات محصولات کشاورزی سالم بدون عوارض گمرکی ایجاد می‌شود.

راه اندازی منطقه آزاد ویژه کشاورزی در گیلان

به گزارش هشت دی،غلامعلی جعفرزاده ، از موافقت وزیر با راه اندازی منطقه آزاد ویژه کشاورزی در گیلان خبر داد و اظهار کرد: جایگاه ویژه بخش کشاورزی در رشد و توسعه اقتصادی مناطق شمالی کشور و همچنین ضرورت اجتناب ناپذیر توسعه فعالیت‌های کشاورزی در استان‌هایی نظیر گیلان که قلب و قطب تولیدات مهم و استراتژیک کشاورزی محسوب می‌شوند و در این حوزه دارای استعدادهای اکولوژی بسیار ارزشمند و فراوانی هستند، بر کسی پوشیده نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در این راستا اخیرا طی نامه‌ای از وزرای کشاورزی و اقتصاد، خواستم تا به منظور توسعه اقتصاد کشاورزی در استان‌های شمالی، مهم‌تر از آن ایجاد فرصت‌های شغلی و جذب سرمایه یا ورود به بازارهای کشاورزی در داخل و همچنین کشورهای هم مرز نسبت به تاسیس و راه اندازی منطقه آزاد ویژه کشاورزی در استان‌ گیلان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه استان گیلان با وجود بندر کیاشهر، بندر چمخاله، بندرانزلی و بندر آستارا ظرفیت مناسبی برای ایجاد منطقه آزاد ویژه کشاورزی را دارد، گفت: منطقه آزاد ویژه کشاورزی با اهدافی نظیر وضع و اجرای مقررات آسان برای صادرات محصولات کشاورزی سالم بدون عوارض گمرکی، انجام فعالیت‌ها و معاملات بورس بین المللی کشاورزی در استان‌های شمالی و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی ایجاد می‌شود.

جعفرزاده از اعلام موافقت با راه اندازی منطقه آزاد ویژه کشاورزی خبرداد و گفت: موافقت لازم جهت راه اندازی منطقه آزاد ویژه کشاورزی اعلام شده و رونوشت موافقت با آن برای رئیس محترم مجلس ارسال شده است.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه