موزه “مردم شناسی” و “شهر” در لنگرود تأسیس می شود

رحمان انصاری از تاسیس «موزه مردم شناسی» در باغ ملی و «موزه شهر» در خانه منجم باشی این شهرستان خبر داد.

موزه “مردم شناسی” و “شهر” در لنگرود تأسیس می شود

 به گزارش ۸دی نیوز به نقل از رصد رودسر، رحمان انصاری عصر امروزدر نشست با اصحاب رسانه این شهرستان با اشاره به برنامه ریزی میان مدت شهرداری در سال جدید،اظهار کرد:در آغاز سال با توجه به ضرورت و نیاز عمومی از حیث خدمات عمومی شهر تاکنون ۵۰ درصد تعهدات شهرداری در مبحث روکش آسفالت صورت محقق شده است.
وی با بیان اینکه تلاش می کنیم تا قبل از فرا رسیدن تابستان و آغاز تعطیلات تمامی نقاط اصلی و شریان های اصلی شهر به طور کامل روکش آسفالت انجام گیرد،افزود:حدود ۵۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه می شود.
شهردار لنگرود خدمات عمومی در بخش لوله گذاری ،هدایت آبهای سطحی و فاضلاب شهری را از دیگر برنامه های این سازمان اعلام کرد و متذکر شد:شبکه فاضلاب از نظر اداری مربوط به شرکت آب و فاضلاب است اما با توجه به مشاهده نیاز مردم بویژه در مناطق پرجمعیت و در حال توسعه به نصب شبکه های فاضلاب، سال گذشته حدود ۶ هزار و ۸۰۰ متر شبکه لوله گذاری در سطح شهر صورت گرفت.
وی از میزان ۵ هزار متر لوله گذاری در سال جدید در این شهر خبر داد و افزود:تا پایان اردیبهشت ماه کلیه تعهدات سال ۹۲ نهایی می شود و تعهدات سال جدید از اوایل خرداد ماه آغاز می شود .
انصاری با اشاره به اینکه تا قبل از زمستان نیازها و درخواست های شهروندان در خصوص احداث شبکه فاضلاب که در برنامه بودجه پیش بینی شده است به اتمام می رسد ، گفت: بودجه سال جدید حدود ۲۰ میلیارد تومان است که پیش بینی می شود به دو تا سه برابر افزایش یابد.
وی توجه به ناوگان ماشین آلات فنی مهندسی و ناوگان شهر را از دیگر اقدامات این سازمان در سال جدید اعلام کرد و ادامه داد:تلاش می کنیم با کمک شورای ترافیک شهرستان با احداث میادین و گذرگاه ها مشکل ترافیکی شهر حل شود که این حرکت در انزلی محله با وجود بافت متروکه و قدیمی صورت گرفته و تا پایان اردیبهشت چند گلوگاه مهم و استراتژی ترافیکی در بافت قدیمی بازسازی می شود.
این مسئول طرح بهسازی و بازگشایی اطراف پل خشتی و رودخانه مرکز شهر در جذب گردشگر با کمک میراث فرهنگی را مهم برشمرد و یادآور شد: «موزه شهر» در خانه منجم باشی و «موزه مردم شناسی» در باغ ملی لنگرود تاسیس می شود.
شهردار لنگرود با اشاره به پروژه ساخت تله کابین با کمک سرمایه گذاری بخش خصوصی و پیمانکاران خارجی از آلمان ، ایتالیا و اتریش متذکر شد:برای اجرای این پروژه که حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی بکر زیر پوشش مشارکت و سرمایه گذاری عمومی برای استفاده توریست و گردشگران است حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری می شود.
وی از اتمام فاز نهایی این پروژه در سال ۹۵ خبر داد و افزود: اجرای این پروژه از نظر اقتصادی در نوع خود بی نظیر است و نه تنها گردشگران داخلی ،گردشگران بین المللی و خارجی را جذب و ماندگار می کند و موجب تحول عظیم شهر خواهد شد.
به گفته انصاری در این راستا تمام توسعه و پیشرفت علمی و فنی شهر منوط به برنامه ریزی دقیق مدیریتی است و مدیریت شهری یا بصورت روزمرگی رشد و توسعه ناموزون و بدون پیش بینی را شامل می شود یا مدیریت شهر با برنامه تنظیمی و رعایت اصول شهرسازی در مطالعات طرح تفضیلی و طرح جامع شهر تنظیم می شود که در سال ۹۳ طرح جامع شهر در لنگرود انجام می گردد.
وی با اشاره به اینکه این اقدام برای افق ۱۵ سال آینده شهر گام مثبتی است ، افزود: در سال های ۹۳ و ۹۴ شاهد تغییر ارزشمندی در توسعه شهر خواهیم بود و در مقایسه با ۳۰ سال گذشته که لنگرود از اجرای اقدامات اساسی محروم و مظلوم واقع شده کارهای زیربنایی برنامه ریزی شده است

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه