رئیس سازمان صدا و سیما:

تقویت تولید ملی به جای واردات، اولویت اصلی رسانه ملی

رئیس سازمان صدا و سیما ترویج فرهنگ اشتغال‌زایی و حمایت از کالا و خدمات ایرانی را ، در صدر دستور کار شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی و برون‌مرزی‌ اعلام و خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی رسانه ملی، پخش برنامه‌های جذاب در زمینه اشتغال‌زایی و تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

تقویت تولید ملی به جای واردات، اولویت اصلی رسانه ملی

به گزارش ۸دی، رئیس سازمان صداوسیما در نشست نقش رسانه ملی در تقویت اشتغال و تولید که با حضور علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اعضای فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی برگزار شد، راهبرد رسانه ملی در سال حمایت از کالای ایرانی را حمایت از تولید ملی عنوان کرد و گفت: هدف اصلی رسانه ملی تقویت تولیدات داخلی به جای گرایش به واردات است و با قدرت آن را پیگیری می کنیم.

دکتر علی عسکری با بیان اینکه در سال حمایت از کالای ایرانی ترویج فرهنگ اشتغال‌زایی و حمایت از کالا و خدمات ایرانی را در دستور کار شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی و برون‌مرزی‌ قرار داده ایم، خاطرنشان کرد:با توجه به تلاش‌ دشمن برای ترویج روحیه یأس و ناامیدی در کشور، رویکرد سازمان صداوسیما در حوزه‌های رادیو، شبکه‌های تلویزیونی سراسری، استانی و برون‌مرزی بر امیدآفرینی، تولید و پخش برنامه‌های جذاب در زمینه اشتغال‌زایی و تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در این حوزه استوار است.

رئیس رسانه ملی با تاکید بر نقش اشتغالزایی در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و اجرای شعار حمایت از تولید ملی، از برنامه ریزی دقیق و گسترده صدا و سیما برای تحقق این امر خبرداد و همکاری دولت و مجلس را در این زمینه خواستار شد.

دکتر علی عسکری خطاب به نمایندگان عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس تصریح کرد: اگر چه رسانه ملی به لحاظ منابع در شرایط مالی سختی به سر می‌برد اما آمادگی دارد تا با تولید فیلم‌ها، سریال‌ها و مستندهای فاخر، زمینه‌های توسعه، اشتغال، کارآفرینی و گردشگری در همه استان های کشور را فراهم کند.
رئیس سازمان صداوسیما خاطرنشان کرد: در این مسیر، شبکه تخصصی ایران کالا آماده است کالا، خدمات و کارآفرینان برتر کشور را به عنوان الگو های موفق خود اتکایی معرفی کند.

دکتر علی عسکری به نقش شبکه‌های برون‌مرزی در افزایش صادرات غیرنفتی کشور اشاره کرد و افزود: شبکه‌های برون‌مرزی آمادگی دارند تا علاوه بر شناساندن ایران از زوایای مختلف گردشگری،نقشی موثر در افزایش صادرات و همچنین برندسازی محصولات ایرانی در دنیا ایفا کنند.

رئیس رسانه ملی از تصمیم برای معرفی ۴۰ کارآفرین برتر در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت:با توجه به قابلیت های کشور در زمینه پتروشیمی و تولید محصولات کشاورزی ، آمادگی داریم موفقیت های بخش های دولتی و خصوصی را در زمینه های ذکر شده از طریق شبکه های برون مرزی به دنیا معرفی کنیم.

گردشگری ابزاری مناسب برای ایجاد شور و نشاط در جامعه

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این نشست با اشاره به ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی گردشگری در کشور گفت: در شرایطی که کشور در فشارها و تحریم‌های شدید اقتصادی قرار دارد، گردشگری ابزاری مناسب برای ایجاد شور و نشاط در جامعه محسوب می‌شود و در شرایطی که غربی‌ها با تبلیغات مسموم و منفی علیه کشورمان سعی در کاهش میزان ورودی گردشگران خارجی به داخل کشور دارند، روند افزایش گردشگر خارجی نشان از معرفی درست ایران از طریق رسانه ها دارد به طوری که در مدت سه ماهه اول امسال شاهد افزایش ۲۸ درصدی میزان ورود گردشگران خارجی به کشو بودیم و این آمار در تیر ماه به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

علی‌اصغر مونسان با اشاره به اینکه صنایع‌دستی با کمترین حمایت دولتی و قانونی صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری را رقم زدند خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در صورت بهره‌مندی از حمایت‌های دولت و قانون، ظرفیت افزایش صادرات تا ۲ میلیارد دلار را دارد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون پنج درصد کاهش میزان خروج گردشگر از داخل به خارج را داشتیم که با این کار از میزان خروج ارز از کشور کاسته می‌شود، از رئیس رسانه ملی خواست تا بخشی از زمان پخش برخی شبکه‌های سیما در اختیار معرفی ظرفیت‌های گردشگری داخل کشور قرار گیرد.

راه‌اندازی شبکه «مردم» برای معرفی انتشار اخبار امیدبخش

در ادامه این نشست، نمایندگان عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس به طرح ایده‌های خود برای بهبود نقش رسانه ملی در تقویت اشتغال و تولید پرداختند.

احمد همتی، نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای رسیدن به نقطه مطلوب در زمینه گردشگری باید نگاه مردم دنیا به جمهوری اسلامی را اصلاح کنیم گفت: باید مرتباً در شبکه‌های مختلف داخلی و خارجی، فرصت‌های مناسب در حوزه گردشگری سلامت، اکو توریسم و… در قالب برنامه‌های شاد و جذاب به مردم معرفی شوند.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی به اشاره به تاکید جمعی از نمایندگان مجلس برای تقویت ارتباط رسانه ها با مردم، تصریح کرد :باید ارتباط میان مردم، دولت و مجلس را تقویت و فضایی مناسب برای انتشار اخبار و اطلاعات امیدآفرین ایجاد کرد.

یعقوب شیویاری، نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار آن شد که در فیلم‌ها و سریال‌ها بیشتر به حمایت از کالای ایرانی توجه شود.

شهرام کوسه غراوی، عضو کمیسیون عمران مجلس هم ترویج و آموزش اشتغال‌زایی در میان جوانان را از مهمترین راهبرد هایی ارزیابی کرد که رسانه ملی می تواند به آن کمک کند.

نقش رسانه ملی در ترویج فرهنگ کارآفرینی به‌جای کارمندی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، توجه جدی به مشکلات مردم مناطق محروم و مرزنشین، تأکید بر جاذبه‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری مناطق مختلف کشور و ا ستفاده از ظرفیت شبکه‌های برون‌مرزی برای تقویت بخش خصوصی و تشویق آنان به صادرات از جمله محورهای سخنان نمایندگان عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس در این نشست بود.

منبع: جام جم آنلاین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه