رییس بسیج رسانه گیلان:

رشد و شکوفایی رسانه ها در کشور دستاورد بزرگی است

رییس سازمان بسیج رسانه گیلان، گفت: بزرگترین دستاورد رسانه ای انقلاب اسلامی، شکوفایی، بالندگی و رشدیافتگی رسانه ای است که در طول ۴ دهه از انقلاب به آن رسیده ایم.

رشد و شکوفایی رسانه ها در کشور دستاورد بزرگی است

به گزارش ۸دی، محسن جعفری در جلسه هم اندیشی سازمان بسیج رسانه با تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی طیف ها و گروه های مختلفی وجود داشتند که در خصوص رسانه ها دارای دیدگاه های افراطی بودند اما حضرت امام خمینی(ره) هرگز به حذف مطلق این پدیده ها موافق نبودند و براین باور بودند که علم متعلق به نوع بشراست و رسانه ابزاری است که میتوان از آن استفاده کرد و مهم جهتی است که ما به این ابزارها می دهیم.

وی افزود: حضرت امام (ره) بدنبال شکست انحصار امپریالیسم رسانه ای و هویت بخشی به سبک رسانه ای جدید بود و امروز در خاورمیانه شاهد جریان رسانه ای هستیم که توانسته در مقابل جریان های رسانه ای غربی موفق عمل کند.

رییس سازمان بسیج رسانه گیلان ادامه داد: حضرت امام(ره) تاکید داشتند که رسانه ها باید متناسب با خاص مردم و همسو با مردم حرکت کنند.
جعفری گفت: رویکرد مقام معظم رهبری نیز بر مبنای جذب حداکثری و دفع حداقلی و استفاده از همه توان و ظرفیت ها و استعدادهای موجود، بدور از خط کشی های سیاسی است.

وی تصریح کرد: اصولگرا و اصلاح طلب و سایر اصطلاحات تعابیری هستند که در فضای سیاسی بکار می روند که منجر به صف بندی و دسته بندیه ای سیاسی می شود در حالیکه مقام معظم رهبری می فرمایند: «من انقلابی هستم»، یعنی ۲ جریان بیشتر وجود ندارد، انقلابی و ضدانقلابی، بنابراین اصولگرای اصلاح طلب به معنای واقعی یکی از شاخصه های انقلابی و انقلابیگری است.

رییس سازمان بسیج رسانه گیلان ادامه داد: از طرفی اهمیت رسانه و فضای مجازی به قدری مهم است که مقام معظم رهبری فرمودند بنده اگر فرصت داشتم مسئولیت آنرا برعهده میگرفتم بنابراین در موضوع بسیار مهم و تاثیر گزاری چون رسانه، باید از وجود افرادی با تعهد و دارای تخصص و درک و فهم و اخلاق رسانه ای استفاده کنیم که شناخت خوبی از رسانه داشته باشند و در کنار آن نیز باید بدنبال آموزش و تربیت خبرنگاران متخصص و تراز انقلاب اسلامی باشیم اما متاسفانه در برخی مواقع شاهد هستیم که افراد بی اخلاق بدون تعهد وتخصص و بدون شناخت درست و فهم صحیح از رسانه، مسئولیتی را برعهده میگیرند که نه تنها کمکی به حوزه رسانه نمی کند بلکه هم بخود و هم به رسانه ضربه میزنند.

وی با بیان اینکه در هر کشوری بطور طبیعی قانون وجود که لازم الاجرا است و همه باید به قوانین احترام بگذارند و ملزم به رعایت آن باشند، گفت:  لذا تا جایی که رسانه به پایگاه دشمن تبدیل نشود و امید و اعتقاد و باور مردم را مخدوش نکند و امنیت ملی را به خطر نیندازد میتواند براساس چارچوب قانون، آزادانه فعالیت کند.

جعفری افزود: ما در شرایطی هستیم که جنگ روانی گسترده ای علیه جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است و دراین شرایط عقل و منطق ایجاب می کند که رسانه ها در جهت منافع ملی حرکت کنند.

وی گفت: نظام سلطه و استکبار جهانی از انقلاب اسلامی واهمه دارند چون افکار و اندیشه های انقلابی ما تاثیرگذار است و این همان نقطه اختلاف غرب با انقلاب اسلامی است.

رییس سازمان بسیج رسانه گیلان ادامه داد: امپریالیسم رسانه ای و بنگاه های خبرپراکنی غربی علیه هر کشوری که بخواهند با شایعه سازی و دروغ و شانتاژهای خبری اقدام میکنند اما تنها نظامی که توانسته دراین سال ها در مقابلشان ایستادگی کند، نظام رسانه ای ایران است.

وی با بیام اینکه بزرگترین دستاورد رسانه ای انقلاب اسلامی، شکوفایی، بالندگی و رشدیافتگی رسانه ای است که در طول ۴ دهه از انقلاب به آن رسیدیم، بیان کرد: در غرب به هرنوع حرکتی دموکراسی می گویند که یک صدم آن حرکتها و اقدامات را در سایر کشورها، نقض حقوق بشر می نامند.

جعفری تصریح کرد: موارد مصرف اصطلاحاتی همچون دموکراسی، آزادی و حقوق بشر در غرب بصورت نمایشی است، اگر رسانه ای برعلیه سیاست های آنان اقدام کند برخوردها و محکومیت های سنگین و جریمه های سنگین مالی و در برخی مواقع حذف در انتظارشان است همانگونه که با فعالیت پرس تی وی و یا موضوعاتی مانند هولوکاست مقابله کردند!

وی گفت: درحال حاضر ۴۲ خبرگزاری با همه آرا و اندیشه های سیاسی و حتی منتقد جمهوری اسلامی در داخل کشور مشغول فعالیت هستند اما در مقابل غربی هایی که مدعی آزادی بیان و مطبوعات هستند شدیدترین رفتارها را با رسانه های مخالف خود دارند.

رییس سازمان بسیج رسانه گیلان ادامه داد: امروز دنیای کفر و نظام سلطه با تمام امکانات و استعداد و قدرتشان در مقابل ما قرار گرفته اند بنابراین ما نباید با تبلیغات و جنگ روانی که بر کشور و انقلاب تحمیل می شود احساس ضعف و عقب نشینی کنیم بلکه باید با روشنگری و انجام رسالت رسانه ای خود، دستاوردهای خود در حوزه رسانه را به جامعه معرفی کنیم.

وی بیان کرد: اکنون در آستانه چهل سالگی انقلاب و گذر از پیچ مهم تاریخی قرار داریم و این دقیقا همان جایی است که دشمن را آزار می دهد لذا با فتنه گری بدنبال نا امید کردن مردم و ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی ایران است و با طراحی فتنه های گوناگون سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به خیال خام خود بدنبال براندازی نظام نظام هستند.

جعفری بیان کرد: امروز فشارهای سیاسی و تحریم های ظالمانه نه تنها قامت بلند ملت ایران را خم و گامهای استوار مردم بصیرمان را سست نمیکند بلکه با هدایت و راهبری رهبر فرزانه انقلاب از گردنه های سخت عبور و امید دشمنان را به یاس مبدل خواهیم کرد.

وی گفت: ایران اسلامی بعنوان بازیگر اصلی و مطرح منطقه و ام القراء جهان اسلام است که تمام تحولات منطقه نیازمند نقش آفرینی ایران است و مشکلات منطقه بدون حضور ایران حل نمی گردد و این حقیقتی است که حتی دشمن به آن معترف است.

رییس سازمان بسیج رسانه گیلان ادامه داد: مردم ولایتمدار و شهیدپرور ما در طول ۴ دهه از انقلاب اسلامی، دورانهای سخت و فتنه های بسیار پیچیده ای را که توسط آمریکا و ایادیش طراحی و اجرا شده بود را تجربه کرده و از همه آنها به سلامت عبور کرده و با سربلندی و پیروزی از آن خارج شوند نظیر ۸ سال جنگ تحمیلی، ترور، تحریم، فتنه ۷۸، فتنه ۸۸ و فتنه اقتصادی ۹۶ و…

وی با بیان اینکه این انقلاب با خون شهدا آبیاری شده و جوانان امروز ما دست کمی از جوانان دهه اول انقلاب ندارند، گفت: امثال بابک نوری ها و محسن حججی ها دشمن را به زانو در آورده و خار و ذلیل کردند و هیمنه پوشالی نظام سلطه را شکستند.

رییس سازمان بسیج رسانه گیلان افزود: دشمن باید این آرزو را به گور ببرد که بتواند برما مسلط شود، صاحب اصلی این انقلاب امام زمان(عج) است و ان شاالله که پرپم این انقلاب با دست باکفایت بزرگ جانباز انقلاب مقام معظم رهبری ، بدست صاحب اصلی آن حضرت مهدی(عج) برسد.

وی با بیان اینکه مجددا یاد و خاطره همه شهدای عزیز بویژه شهید عرصه رسانه “شهید صارمی” را گرامی می دارم، گفت: روز خبرنگار را خدمت یکایک برادران و خواهران زحمتکش و فرهیخته خودم در حوزه رسانه، تبریک و تهنیت عرض میکنم و برای همه شما آرزوی سلامتی و توفیق دارم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه