ویدئو چک به لیگ برتر ایران وارد شد!

ا ادعای سعید فتاحی مبنی بر ورود ویدئو چک در فوتبال ایران، از این پس باید در انتظار ورود تکنولوژی های گسترده تر در لیگ برتر بود.

ویدئو چک به لیگ برتر ایران وارد شد!

 به گزارش ۸دی، در رقابت های جام جهانی برای اولین بار از سیستم ویدئو چک و کمک داور ویدئویی رونمایی شد تا تمامی هواداران فوتبال با این تکنولوژی مفید روبرو شوند، هرچند که در همان شرایط هم بسیاری از منتقدین مخالف این سیستم و نوع استفاده آن در جام بیست و یکم بودند!

در هفته گذشته رقابت های لیگ برتر ایران به صورت رسمی از این تکنولوژی در دیدار سپاهان و سپید رود رشت رونمایی شد تا غافلگیر کننده ترین اتفاق ممکن بدون اطلاع قبلی رخ دهد و همگان را شوکه کند! چرا که هیچ چیز به اندازه ورود آن به رقابت های لیگ برتر نمی توانست اوضاع و شرایط و جو موجود در لیگ برتر را در این دیدار حساس تغییر دهد.

خشم خداد عزیزی و آغاز درگیری او با داوران و هواداران نیز از همین بررسی ویدئو چک آغاز شد، چرا که او با بررسی صحنه گل سوم سپاهان متوجه شد آن گل آفساید بوده است و سخت به دنبال اثباتش به تیم داوری بود! البته در این مورد تخلف گسترده ای شکل گرفته است، چرا که نمی بایست عزیزی صحنه مشکوک به آفساید را تماشا می کرده است، هرچند مسئولین VAR مدعی شده اند به دلیل تشابه بسیار زیاد خداداد به داور بازی چنین اشتباهی را صورت داده اند!

در هنگام به ثمر رسیدن گل سوم سپاهان، تصویربردار تلویزیونی صدا و سیما که صحنه های آهسته را هم در اختیار خود دارد و می تواند به تمامی زوایا دسترسی داشته باشد، رو به خداداد عزیزی فریاد می زند: آن گل آفساید بود! بیا و خودت ببین!

عزیزی هم در صحنه حاضر می شود و برای اولین بار از سیستم ویدئویی VAR در ایران استفاده می کند تا پشت دوربین های صدا و سیما این مسئله صورت بگیرد و سودای آن به گوش فیفا هم برسد و دنیا را در این اقدام عجیب به شوک ببرد؛ نکته باورنکردنی اینجاست که خداداد عزیزی پس از مشاهده صحنه سخت و محکم به دنبال اعاده حق تیمش بود و اذعان می داشت: صحنه گل را بررسی کرده ام! گل آفساید است! آفساید است!

منبع: ورزش11

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه