افزایش خرید نفت ایران توسط هند/ دهلی‌نو از اقدامات زورگویانه گروه خاصی از کشورها ضد ایران اطاعت نمی‌کند

روزنامه هندو چاپ دهلی نو نوشت هند علاقمند است خرید نفت خام با روپیه از ایران را افزایش دهد و تأکید دارد که نباید به اقدامات زورگویانه گروه خاصی از کشورها ضد ایران پایبند باشد.

افزایش خرید نفت ایران توسط هند/ دهلی‌نو از اقدامات زورگویانه گروه خاصی از کشورها ضد ایران اطاعت نمی‌کند
به گزارش ۸دی نیوز، روزنامه هندو در گزارشی نوشت دفتر نخست وزیر هند از وزارتخانه‌های نفت و بازرگانی خواست  چارچوب مشترکی را برای افزایش واردات نفت خام با روپیه از ایران، برای صرفه جویی در خروج ارز خارجی تهیه کنند.
این روزنامه نوشت این تصمیم در نشستی که پولوک چاترجی رییس دفتر نخست وزیر با حضور آرویند مایارام قائم مقام بخش امور اقتصادی، و یک رای قائم مقام وزارت نفت‌ و اس.آر. رائو قائم مقام وزارت بازرگانی تشکیل داد اتخاذ شد‌.
در این نشست تاکید شد هند باید به موضع خود مبنی بر ضرورت رعایت تحریم های سازمان ملل و اطاعت نکردن از اقدامات زورگویانه گروه خاصی از کشورها ضد ایران پایبند باشد.
پیش از این در پی افزایش کسری حساب جاری و رکود اقتصادی در هند ،ام. ویراپا مویلی وزیر نفت
گفته بود هند می‌تواند در سال جاری از طریق افزایش واردات نفت از ایران‌،‌ ۴۷.۸ میلیارد دلار در خروج ارز صرفه جویی کند‌.
در بخش دیگری از گزارش روزنامه هندو  آمده است: مقامات وزارت نفت گفته‌اند ایران برای فروش نفت خام بیشتر به هند و ارایه اعتبار ۹۰ روزه آمادگی خود را اعلام کرده است.
هند در سال جاری مالی تا کنون دو میلیون تن نفت خام را از ایران وارد کرده است و این کشور در نظر دارد ۱۱ میلیون تن دیگر را در مدت باقیمانده از سال از این کشور وارد کند.

در هفته ها و ماههای اخیر ارزش روپیه هند به نحو بی سابقه ای با کاهش ارزش در مقابل ارزهای خارجی مواجه شد و به پایین ترین سطح در سالهای اخیر رسید.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه