رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان:

خطوط تولید بسیاری از کارخانجات گیلان در معرض تعطیلی است

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان گفت:‌ خطوط تولید کارخانجات گیلان به علت کمبود شدید مواد اولیه در معرض تعطیلی قرار دارد.

خطوط تولید بسیاری از کارخانجات گیلان در معرض تعطیلی است

به گزارش ۸دی، محمدرسول سماکچی  اظهار داشت:‌ چالش بسیار بزرگ کمبود شدید مواد اولیه از جمله موضوعاتی است که مشکلات کارخانجات گیلان را دو چندان کرده است به طوری‌که در صورت عدم اتخاذ تصمیمی جدی،‌ خطوط تولید بسیاری از این واحدها تعطیل خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان نرخ ارزی را که دولت برای ورود مواد اولیه کارخانجات در نظر گرفته را گران خواند و ابراز داشت:‌ آنچه که بیشتر از موضوع گرانی نرخ ارز اعلامی دولت، به کارخانجات آسیب رسانده اعطای ارز برای ورود بسیاری از کالاهای غیراساسی به کشور است.

سماکچی بروز برخی انحرافات کاملاً آشکار در مسیر اعطای ارز دولتی را شدیداً مورد انتقاد قرار داد و خاطرنشان کرد:‌ ثبت سفارش برای واردات کالاها به جای اینکه در مسیر تأمین مواد اولیه تولید،‌ کالاهای اساسی،‌ دارو و نظیر این‌ها قرار بگیرد جدیداً سر از جاهایی کاملاً بی‌ربط در می‌آورد.

وی به نیاز شدید بسیاری از کارخانجات تولیدی و صنعتی گیلان به ارز برای ورود مواد اولیه و سرپا نگهداشتن خطوط تولیدی اشاره کرد و بیان داشت:‌ اعطای ارز در این شرایط بسیار حساس به افرادی که واجد شرایط لازم نیستند خیانت بزرگی به تولید ملی و اقتصاد داخلی است.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان لزوم برخورد جدی قوه قضائیه با سوء استفاده‌‌گران حوزه بازار ارز را متذکر شد و تصریح کرد:‌ به اعتقاد بنده به عنوان یک کارشناس اقتصادی اگر همین ارز دولتی به صاحبان کارخانجات تعلق می‌گرفت بسیاری از مشکلات آن‌ها حل و فص می‌شد.

سماکچی تأمین مواد اولیه خط تولید با قیمت‌های بسیار گزاف را زمینه‌ساز افزایش قیمت تمام شده محصول نهایی تولید شده دانست و عنوان کرد:‌ عدم صرفه اقتصادی و غیرقابل توجیه بودن فعالیت تولیدی و صنعتی از پیامدهای ناگوار وضعیت فعلی در حوزه تأمین مواد اولیه لازم است.

وی تحقق ‌شعار حمایت از کالای ایرانی که توسط مقام معظم رهبری در طلیعه امسال مطرح شد را تنها در گرو حمایت از تولیدکنندگان داخلی اعلام کرد و گفت:‌ مسئولان باید هرچه سریع‌تر برای سروسامان دادن به این اوضاع اقدام کنند در غیر این‌ صورت زمینه تحقق شعار امسال فراهم نمی‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه