مدیرکل آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش خبرداد

آموزش مهارتی ۷۰ هزار هنرجو از طریق برونسپاری در سال تحصیلی جدید

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته ۵۵ هزار هنرجو را از طریق برونسپاری در خارج از آموزش و پرورش، تحت آموزش مهارت قرار دادیم گفت: در برنامه ابلاغی به استان‌ها، ۱۵ هزار هنرجو را به برنامه برونسپاری اضافه کردیم و بر این اساس برای سال تحصیلی جدید ۷۰ هزار هنرجو وارد برنامه برونسپاری می‌شوند.

آموزش مهارتی ۷۰ هزار هنرجو از طریق برونسپاری در سال تحصیلی جدید

به گزارش هشت دی،مصطفی آذرکیش ، با اشاره به توسعه تعاملات با دستگاه‌های متولی مهارت بویژه موسسات خدماتی و تولیدی به منظور آموزش‌های با کیفیت مهارتی در سال تحصیلی پیش رو اظهار کرد: پیگیری تفاهم‌نامه‌هایی که حوزه‌های صنعت، کشاورزی و هنر منعقد کرده‌ایم از جدی‌ترین برنامه‌های سال تحصیلی آتی است.

وی درباره برونسپاری آموزش‌های مهارتی نیز گفت: پیش‌بینی می‌کنیم نسبت به سال گذشته، افزایش تعداد دانش‌آموزان و هنرجویان را در برونسپاری و توسعه مشارکت شاخه کاردانش در سال جاری داشته باشیم.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته ۵۵ هزار هنرجو را از طریق برونسپاری در خارج از آموزش و پرورش، تحت آموزش مهارت قرار دادیم اظهار کرد: در برنامه ابلاغی به استان‌ها، ۱۵ هزار هنرجو را به برنامه برونسپاری اضافه کردیم و بر این اساس برای سال تحصیلی جدید ۷۰ هزار هنرجو وارد برنامه برونسپاری می‌شوند.

آذرکیش درباره تجهیز هنرستان‌ها نیز گفت: ابلاغ اعتبار ۵۲ میلیارد تومانی مربوط به سال قبل در فروردین انجام و در اختیار استان‌ها قرار گرفت. اخیرا مطلع شدیم تخصیص اعتبار سنواتی تجهیز هنرستان‌ها مربوط به سال جاری به وزارتخانه ابلاغ شده و امید است تامین نقدینگی و ابلاغ به استان‌ها نیز بزودی انجام شود و با تجهیز و تامین فضاهای مورد نیاز سال تحصیلی را با شرایط بهتری آغاز کنیم.

وی ادامه داد: ردیف تجهیز هنرستان‌ها در بودجه سال ۹۷ بیش از ۳۷ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که تا قبل از مهر ماه در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه