توقف پروژه آزادراه شفت-زنجان موقتی است / پروژه سد لاسک را به شرکت اماراتی سپردیم

ناصر عاشوری از آغاز بکار پروژه های عمرانی در شهرستان شفت من جمله آزادراه شفت-زنجان و سد لاسک در سال جاری خبر داد.

توقف پروژه آزادراه شفت-زنجان موقتی است / پروژه سد لاسک را به شرکت اماراتی سپردیم

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صبح شفت، نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی در مراسم روز گرامیداشت شورا ها در شفت ضمن تبریک این روز  گفت :شوراها حلقه واقعی پیوند بین ملت و دولت هستند و در یک جایگاه رفیع قانونی و معنوی قرار دارند

ناصر عاشوری ادامه داد: جایگاه  قانونی  شورا  بخاطراینست که در قانون اساسی ما این جایگاه به صراحت تاکید و تقنین شده و آنان به لحاظ جایگاه  معنوی معتمد  مردم و امین مال و اموال و ناموس مردم هستند.

عاشوری  هر کدام از اعضای شورا های اسلامی را نماینده مجلس در کلاس و مقیاس جغرافیایی کوچک دانست و خطاب به آنان گفت : مسولیت شما همانند نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است مردم به شما اعتماد کردند و این امانت را به شما داده اند پس ضمن  ایفای نقش ، جایگاه معنوی  و حقوقی را هم باید حفظ کنید .

نماینده مردم شفت و فومن همچنین خاطر نشان کرد: مردم وظیفه خود را در قبال شما انجام دادند و شما هم باید وظیفه خود را انجام بدهید  پس دغدغه  و خواسته های مردم  را پیگیری کنید واین پیگیری یک وظیفه کاری شما است و وظیفه دیگر شما هم حفظ حرمت  این جایگاه است  که باید آنرا را حفظ کنید.

عاشوری همچنین ادامه داد : در شان شورای اسلامی و دهیار نیست که در مظن اتهام قرار بگیرد،  اگر اینگونه شود به جایگاه رفیع و مقدس شورا خدشه وارد می شود پس خودتان از جایگاه  حقوقی خود دفاع کنید و دفاع شما  عملکرد مثبت  ، صداقت ، پاک دستی ، امانت داری  است .

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : منابع  مالی کشور ما  در سال های  گذشته مثل رودخانه پر از آب بود  الان از آن  رودخانه پر از آب خبری نیست  پس باید سطح  توقفات و انتظارات مردم را پایین آورد.

 عاشوری ادامه داد: در سال مالی ۱۳۹۲حداکثر تخصیص هایی که  برای ما آمد ۲۸ درصد بود  یعنی اگر پروژه با اعتبار یک ملیار تومان قرار بود اجرایی شود تنها۲۸۰ ملیون تومان آن تخصیص پیدا کرد .

نماینده مردم شفت و فومن ادامه داد : وقتی نقاط ضعف را می گوییم باید دنبال راه کار هم باشیم  نه اینکه فقط کلی گویی کنیم و به سیاه نمایی بپردازیم. بعد از روی کار آمدن دولت آقای روحانی ۳۰ هزار پروژه نیمه تمام داشتیم که نمی تواستیم با بی پولی آن را سر و سامان بدهیم از این رو۱۷۰۰  پروژه تعطیل شد.

 ناصر عاشوری به پیشرفت های شهر احمدسرگوراب اشاره کرد و افزود: احمد سرگوراب یک روستا بود که به برکت انقلاب شهر شده است در سال گذشته در شهر احمدسرگوراب نزدیک یک میلیارد تومان هزینه شده است اگر این مبلغ را تقسیم بر جمعیت شهر کنیم می بینیم بودجه ی خوبی به این شهر تخصیص یافته است.

نماینده مردم شفت و فومن همچنین ادامه داد: هیچکس حق ندارد نظام را مظلوم قرار دهند. نظام و حکومت مال ماست و خدمت رسانی وظیفه همه ما و ما باید با محدودیت امکانات هم مدیریت درسا بپردازیم و به لطف الهی در خال حاضر این نوع مدریت در کشور صورت می گیرد.

عاشوری به وضعیت پروژه های بزرگ شهرستان شفت گریز زد و افزود: در بحث عمرانی در شهرستان شفت چند پروژه عمرانی مهم داشتیم که نگران بودیم با سیاست های فعلی دولت تعطیل شود ولی به لطف الهی پروژه بیمارستان را تقریبا به سرانجام رساندیم و همین اردیبهشت ماه اورژانس بیمارستان شفت افتتاح شده و تا شهریور ماه کل بیمارستان افتتاح می گردد.

نماینده ی شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خصوص جاده ملاسرا، شفت طارم زنجان که از آرزو های مردم شفت است، بنده بارها مطالبه ، پیگیری و سخنرانی کردم و باید این نوید را بدهم که توقفی که محیط زیست در پروژه ایجاد کرده جای نگرانی ندارد و بنا داریم که با برگزاری جلسه ای با دکتر ابتکار رئیس محیط زیست کشور این مهم را حل نماییم.

عاشوری ادامه داد: پروژه ما پا دار است و اعتبار دارد، امسال هم شروع می کنیم و بنا داریم تا مسیر از ملاسرا به صورت چهار بانده شود. از این رو انتظار داریم تا مردم همکاری کنند چون بودجه ی ما آن مقدار نیست که به دلخواه کشاورزان پول در اختیارشان قرار دهیم. پس خواهشمندیم تا کشاورزان عزیز یا زمینشان را هدیه کرده و یا هم به کمترین قیمت آن را در اختیار دولت قرار دهند.

وی افزود: پروژه ی مهم دیگرشهرستان سد لاسک است با توجه به اینکه به پروژه هایی که در اختیار دولت است اعتبار خوبی تعلق نمی گیرد پیشنهاد دادیم که این سد را به شرکت های بین الملی که توان مالی خوبی دارند تحویل دهیم و در نهایت سد لاسک را به یک شرکت اماراتی تحویل دادیم که تعهد کرده سد را در ۴ سال ساخته و به ما تحویل دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه