عفونت دندان را بدون قرص درمان کنید!

در این قسمت از الو دکتر معجون های خانگی به شما معرفی می کنیم تا عفونت دندان را درمان کنید. با خواندن این مقاله عفونت دندان را بدون قرص درمان کنید!

عفونت دندان را بدون قرص درمان کنید!

به گزارش هشت دی، از راه هایی که برای درمان عفونت دندان می توان استفاده کرد راه های شیمیایی بیشترین استفاده را در بین مردم دارد که قرص های آنتی بیوتیک از این دسته روش های شیمیایی هستند. آنتی بیوتیک ها می توانند صدماتی را بر روی اعضای بدن وارد کنند. پس توصیه میکنیم عفونت دندان را بدون قرص درمان کنید!

درمان عفونت دندان بدون قرص

۱. عصاره گل رز را با آب تازه لیموترش مخلوط کنید و برای چند دقیقه این مخلوط را در دهان نگه دارید و سپس دور بریزید. این عمل را حداقل روزی ۳ بار تکرار کنید.

۲. غرغره کردن با آب لیموی تازه و آب ولرم روزی ۲ بار علاوه بر از بین بردن بوی بد دهان، شدت ورم را نیز کاهش می دهد.

۳. برای تسکین فوری التهاب و خون ریزی با آب نمک غرغره کنید و یا ضماد زنجبیل و نمک را بر روی لثه قرار دهید.

۴. برای درمان سریع آبسه دندان روزی سه حبه سیر را به اندازه ماش خرد کرده و هر حبه را همراه با یک لیوان آب یا آب عسل میل کنند.

۵. برای از بین رفتن عفونت‎ دندانمی‎توان یک قاشق مربا خوری عسل را با چند قطره سرکه مخلوط کرده و روی لثه‎ و دندان ها مالید.

۶. استفاده از نمک به صورت کشیدن روی لثه و دندان بسیار خوب است، مداومت به این کار مفید است و می تواند کمک کننده باشد, در مورد نمک هم مقالات متعددی بیان شده که فوق العاده است.

۷. تورم لثه را می توان با جوشانده هلیله به صورت مضمضه یا پاشیدن پودر عدس ، گشنیز، مورد، صندل سرخ فوفل ، سماق بهبودی بخشید و یا آب برگ تاجریزی ، بارهنگ ، آب برگ خرفه را در دهان نگهداشته و خارج کنند و یا سماق را نرم کوبیده در گلاب حل کرده مضمضه نمایند اگر ورم بهبودی نیافت می توان تخم ریحان یا تخم مرو یا تخم تمرهندی را سائیده در آب اسپرزه ریخته روی قسمت متورم بمالند.

منبع: شهرخبر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه