هشدار دوباره حزب‌الله به عربستان

یکی از اعضای شورای اجرایی حزب‌الله اعلام کرد اگر عربستان گمان می‌کند با مداخله در تشکیل دولت لبنان می‌تواند شکست خود (در انتخابات پارلمانی) را جبران کند، متوهم است.

هشدار دوباره حزب‌الله به عربستان

به گزارش ۸دی، «شیخ علی دعموش» نائب‌رئیس شورای اجرایی حزب‌الله امروز (دوشنبه) تأکید کرد آنچه منجر به تأخیر در تشکیل دولت لبنان شده، مداخله برخی سفارت‌های خارجی است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان «ان‌ای‌ای»، شیخ دعموش گفت: آشکار است کسانی که در تشکیل دولت لبنان سنگ‌اندازی می‌کنند سفارت‌های برخی کشورهای شناخته شده منطقه‌ای هستند که طرف‌های سیاسی (در لبنان) را به اصرار بر سقف شروط، سهمیه‌ها و مطالبات سوق می‌دهند.

وی در ادامه از همه طرف‌های سیاسی درخواست کرد پیرو مداخلات خارجی نباشند و از لجاجت و بالا بردن سقف مطالبات دست بردارند.

شیخ دعموش گفت، اگر عربستان بر (تشکیل) دولت لبنان و افزایش سهمیه‌های (وزارتی برخی ائتلاف‌های سیاسی لبنان) حساب باز کرده تا شکستش (در انتخابات پارلمانی لبنان) را جبران کند، متوهم است زیرا موازنه‌های داخلی ناشی از انتخابات پارلمانی قویتر از آن است که مداخلات خارجی تغییرش دهد.

نائب‌رئیس شورای اجرایی حزب‌الله دیروز (یکشنبه) نیز در مراسم یادبود شهدای شهر «حاریص» در جنوب لبنان اعلام کرد، آنچه امروز مانع تشکیل دولت شده این است که عربستان در پشت پرده سهم‌خواهی‌های غیرواقعی برخی طرف‌های سیاسی قرار دارد؛ سهم‌خواهی‌هایی که با حجم ائتلاف‌ها [و تعداد کرسی‌های احزاب در پارلمان] متناسب نیست.

انتخابات پارلمانی لبنان در ۱۶ اردیبهشت برگزار شد و دوگانه شیعی «حزب‌الله و امل» پیروزی بزرگی کسب کردند. سعد الحریری در سوم خردادماه امسال (۱۳۹۷) مأمور به تشکیل کابینه شده اما اکنون با گذشت بیش از دو ماه، رایزنی‌ها برای تشکیل دولت جدید نتیجه‌ای نداشته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه