عکاس: حسین داداش زاده

افتتاحیه نمایشگاه گروهی عکس «مالا» در رشت + تصاویر

افتتاحیه دومین نمایشگاه گروهی عکس «مالا» در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار شد.

افتتاحیه نمایشگاه گروهی عکس «مالا» در رشت + تصاویر

به گزارش ۸دی، افتتاحیه دومین نمایشگاه گروهی عکس «مالا» در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار شد.

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون سمیرا آقایی، احیاء بیضایی، سجاد بابایی، لیدا پیشه ور، ارکیده تحویلداری، مریم جهانی، شهین رحمتی، سحر صبورا، بنفشه نعمتی، سجاد ناصری و عباس عاشوری به نمایش درآمد.

نمایشگاه مذکور از ۱۴ الی ۱۸ مرداد ۹۷ در دو نوبت صبح و عصر در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت پذیرای علاقمندان به هنر عکاسی خواهد بود.

در قاب نخست نمایشگاه عکس “مالا ” آمده است: صید و صیادی همزاد بشر است. انسان در مسیر تکاملی زندگی کارهایی را که نیاز همیشگی اش بوده بیشتر و پیوسته تر انجام داده و این پیوستگی در کارها قطعا به چیرگی رسیده و صید یکی از این کارهاست. تور ماهیگیری از ابزارهای صید است که ساختار و شیوه ی کاربرد کنونی آن با گذشته فرق کرده مانند پره که صیادان دام گستر برای ماهیگیری گروهی از آن بهره می برند.

گستره ی بی کران دریا که آرام می گیرد های و هوی و تلاش مردان ماهیگیر آغاز می شود. مالا ها با تور و طناب و تراکتور و نیروی بازوان خویش به دریا چنگ می اندازند. دام بزرگ گسترده می شود و با کشیدن و جمع کردن آن به سمت ساحل ماهی ها به دام می افتند . ماهی گرفتار می شود تا مرد ماهیگیر از دام هزینه های زندگی رها گردد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه