به گزارش ۸دی رئیس قوه قضاییه در همایش بزرگداشت روز جهانی حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی که امروز(یکشنبه) برگزار شد، گفت: حقوق بشر برای ما مسلمانان و به ویژه جمهوری اسلامی ایران یک مسئله مهم و اساسی است.

وی افزود: دلیل اهمیت حقوق بشر در اسلام این است که تکیه تمام ادیان الهی به خصوص اسلام بر روی مسئله انسان و کرامت انسانی است.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: همچنین در سنت پیامبر(ص) مسئله حقوق بشر انسان‌ها یک مسئله مهم و قابل توجه است.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: کشورهای غربی، آمریکا و رژیم سعودی در یمن جنایت‌های جنگی زیادی انجام دادند. حمله به بیمارستان‌ها و مساجد و آثار باستانی مصداق جنایات جنگی است و در یک نمونه فقط در حمله به یک بیمارستان حدود ۲۰۰ زن و کودک را کشتند، اما زمانی که به جمهوری اسلامی ایران می‌رسند از افرادی که ماشین‌ها را به آتش می‌کشند و آشوب ایجاد می‌کنند با عنوان حقوق بشر دفاع می‌کنند و انسان از این همه تناقض حیرت می‌کند.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران که اصل و اساس آن اسلام است به حقوق انسان توجه شده است و در فصل دوم قانون اساسی زمانی که می‌خواهد مبنای جمهوری اسلامی را تعریف کند، در کنار نبوت، توحید و امامت، از کرامت انسانی نام می‌برد.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: در روایات و آیات الهی تاکید شده که انسان می‌تواند هر کاری را انجام دهد، جز اینکه حق ندارد نفس خود را ذلیل کند.

آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: در اسلام تاکید شده است که تمام انسان‌ها مانند دانه‌های شانه با هم برابر هستند و هیچ تفاوتی بین انسان‌ها جز در تقوا وجود ندارد.

وی افزود: در روش پیامبران و ائمه هم بر حقوق بشر تاکید شده است، اما امروز تصویری که از حقوق بشر ارائه می‌شود، چیزی جز پاره‌ای از اعلامیه‌های جهانی از حقوق بشر نیست.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: امروز حقوق بشر برای کشور‌های غربی به ابزاری برای سرکوب تبدیل شده است و آمریکا و اسرائیل راهی را پیش گرفته اند که جز نقض حقوق بشر نیست.

وی افزود: این کشور‌ها هجمه‌های زیادی در جهان اسلام انجام دادند و در قبال آن قراداد‌های ۲۵ ساله نفت را امضا کردند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه خلق داعش یک نمونه بزرگ از نقض حقوق بشر بود، گفت: ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود خطاب به کیلینتون گفت که شما داعش را خلق و از آن حمایت کردید، اما سوال اینجاست که همین داعش در زمان ترامپ چه شد و آیا باز هم از داعش حمایت می‌شود؟

وی گفت: آمریکا با خلق داعش چهره خشنی از اسلام به نمایش گذاشت و هم کشور‌های اسلامی را مشهور و به آن‌ها به بهانه نابودی داعش ورود پیدا کرد.

رئیس قوه قضاییه گفت: زمانی آمریکا می‌ گفت برای نابودی داعش ۲۰ سال زمان نیاز است، اما جمهوری اسلامی توانست این غده سرطانی را در سوریه نابود کند.