سرقت ۱۸۰ خودرو در گیلان/ بیش از ۲۰۲ هزار تماس تلفنی با مرکز پلیس

رئیس پلیس پیشگری گیلان با بیان اینکه منزل مکان امن نگهداری دارای های نقدی نیست گفت: در ۴ ماهه نخست امسال بیش از ۲۰۲هزار تماس تلفنیبا مراکز خدمات رسانی پلیس برقرار شده است.

سرقت ۱۸۰ خودرو در گیلان/ بیش از ۲۰۲ هزار تماس تلفنی با مرکز پلیس

به گزارش هشت دی،  فرهاد فلاح کریمی، امروز (۱۳مرداد) در جمع خبرنگاران در مرکز هشدار الکترونیک مها اظهار کرد: امروزه جامعه بیش از گذشته نیازمند آگاه سازی در برابر جرائم است.

وی بابیان اینکه در ۴ ماهه نخست امسال ۲۰۲ هزار و ۱۶۵ تماس تلفنی توسط شهروندان با پلیس برقرار شده است گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشته است.

فلاح کریمی اذعان کرد: یک هزار و ۶۳۱ تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ روزانه در استان گیلان برقرار می شود که از این تعداد یک هزار و ۲۵۶ از تماس های مرمی عملیاتی شده است.

وی به سرقت ها اشاره و اضافه کرد: ۴۰ درصد از حجم سرقت ها در شهرستان رشت صورت می گیرد و بیشترین آمار سرقت ها و بزهکاری ها در حال حاضر در این شهرستان گزارش شده است.

رئیس پلیس پیشگری گیلان خاطر نشان کرد: شهرستان انزلی باحجم سرقت ۱۰ درصد ، شهرستان لاهیجان۷ درصد، روسرد ۷ درصد و لنگرود ۶ درصد ازمجموع حجم سرقت های استان محسوب می شود و به ترتیب این شهرستان ها بعد از شهرستان رشت رتبه دوم تا پنجم در سرقت و بزهکاری را به خود اختصاص داده است.

فلاح کریمی ادامه داد: استان گیلان رتبه ۲۱ در بین استان های دیگر کشور در وقوع سرقت را داراست و در وقوع جرائم خشن گیلان رتبه ۲۹ را دارد.

وی اظهار کرد: سرقت از منازل در گیلان ۲۰ درصد ازمجموع سرقت ها را تشکیل می دهد که سرقت از زیورآلات، سکه و ارز ازبیشترین جرائم سرقت در منازل می باشد.

رئیس پلیس پیشگری گیلان با تاکید بر اینکه منزل جای امن برای نگه داری پول نقد و سکه و طلا نیست گفت: بیش از۸۰ درصد از سارقان منازل در گیلان دستگیر و تحویل مقامات قضایی می شوند.

فلاح کریمی به عدم آگاهی جامعه از جرائم و سرقت ها اشاره و تصریح کرد: رسانه ها ی دیداری و شنیداری و مکتوب و ….. نقش ارزنده ای در افزایش بصیرت و آگاهی عمومی دارند.

وی با اشاره به اینکه ایام تعطیلات و پایان هفته بیشترین وقوع جرایم سرقت می باشد گفت: در ۴ماهه نخست امسال سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس پیشگری گیلان به سرقت خودرو اشاره کرد افزود: در۴ ماهه نخست امسال ۱۸۰ دستگاه خودرو در گیلان به سرقت رفته که از این تعداد۱۴۱ مورد خودروی پراید بوده که ۷۹ درصد سرقت های خودرو را به خود اختصاص داده است.

فلاح کریمی به مرکز هشدارالکترونیک مها اشاره و تصریح کرد: با نصب و تجهیز این سامانه در منازل هرگونه ورود غیر مجاز به منازل درکمترین زمان ممکن پلیس و صاحب منزل را مطلع خواهد کرد.

وی اضافه کرد: این مرکز هوشمند در گیلان نزدیک یک سال در حال فعالیت است اما شهروندان گیلانی از این مرکز اطلاعات و آگاهی ندارند.

رئیس پلیس پیشگری خاطر نشان کرد: ۷ هزار ۲۸۵ فقره نزاع و درگیری‌های خیابانی در چهار ماهه نخست امسال در استان گیلان گزارش شده است این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه